בלוז בנמל: סקנדל או פסטיבל

המנהל הקודם של נמל חיפה, מנדי זלצמן, אהב מוסיקת בלוז, ובשל כך הנהיג פסטיבלי בלוז גם כאשר כיהן כמנהל נמל אילת, וגם כאשר כיהן כמנהל נמל חיפה. הפסטיבל בחיפה התקיים במשך שנתיים. הגזבר המפוטר של נמל חיפה, עזרה אליהו, טוען כי באחד הפסטיבלים היתה הכנסה של 150 אלף שקל, שהיתה אמורה להגיע לקופת הנמל, אך משום מה לא הגיעה אליו עד היום. מדובר בדמי כניסה של 10 שקל שגבה אמרגן המופע, שוקי וייס.ן על המופעים עצמם שילמו באי הפסטיבל 100 שקל. בימים רגילים גובה הנמל מהנכנסים אליו 3 שקלים.

אליהו טוען, כי הנמל השקיע סכום של 56 אלף שקל על מנת להכשיר את הנמל לטובת מופעי הבלוז, אך הנמל עצמו לא קיבל ולו אגורה שחוקה אחת מהאמרגן.

בהנהלת הנמל מאשרים, כי הסכום הנוסף, בסך 10 שקלים לאדם, לא הגיע לקופת הנמל. לדברי הנמל, "הסכום שהושקע לטובת הכשרת שטחי הנמל למופעים, נתרם לטובת הקהילה. לנמל לא היה שום קשר ישיר לאמרגן, אלא לעיריית חיפה שיזמה את הארוע. העירייה היא זו שהתקשרה עם האמרגן. הנמל לא גבה את דמי הכניסה, אלא האמרגן. 10 השקלים ניגבו בגין כניסה לאתרי התערוכות והבילוי שהיו מסביב למופעים, ומי שנכנס למופעים עצמם שילם גם עבור הכניסה למופעים, וגם עבור השהייה באתרי התערוכות והבילוי שמסביב. האמרגן השקיע כסף בהכשרת שטחי הבילוי והתערוכות, ועל כן גבה את ה-10 שקלים". « «בלוז בנמל: סקנדל או פסטיבל «