בקשה לפירוק עמותה האמורה להקים ברכס שועפת כ-100 קוטג'ים

חבר בעמותה טוען: ראש העמותה - בעל מניות בחברת הניהול של הפרוייקט

בקשת פירוק לעמותה הבונה קוטג'ים ברכס שועפת, בהיקף של עשרות מיליוני שקלים, הוגשה לביהמ"ש המחוזי בירושלים. הבקשה הוקשה על ידי חבר בעמותה, שמעון תאג'ורי, באמצעות עו"ד יהונתן צבי.

בבקשה נטען, כי העמותה הפסיקה בפועל את בניית הדירות, מצויה בהליכים של תביעות נגדה בהיקף עשרות מיליוני שקלים ואינה מתפקדת. על פי הבקשה, את הקמת העמותה יזמו עו"ד יהודה שוסטר ואדם בשם סברניק. לעמותה ועד שאמור לנהל אותה, אולם ככל הנראה, נטען בבקשה, זה איננו מתפקד וההחלטות מתקבלות על ידי שוסטר וסברניק.

העמותה, באמצעות שוסטר, חתמה על הסכם עם חברת ניהול בשם "איש ניהול", לפיו החברה תנהל את הבנייה ואת העמותה. על פי הבקשה, בעלי המניות והשולטים באיש ניהול הם שוסטר וסברניק. לפי ההסכם, העמותה משלמת לחברה אחוזים מכל תשלום שהיא מקבלת, וככל שגדל היקף התשלומים של העמותה ששוסטר מייצג - גדלו רווחיה של החברה ששוסטר הוא מבעלי מניותיה.

לפני כשנה, עקב הסתבכות של העמותה והחברה עם הקבלן, הופסקה הבנייה. לפי התכנון המקורי, אמורים היו להיבנות 98 קוטג'ים בפרוייקט העמותה. בפועל נבנים 107 קוטג'ים, דהיינו - תוספת של 9 קוטג'ים, שלא ברור למי הוקצו, כיצד ובאיזו עלות.

תאג'ורי טוען, כי חלוקת העלויות בין חברי העמותה מוזרה ובלתי הגיונית. חלק מהם שילמו מאות דולרים בודדים עבור הקרקע (במקרה אחד 400 דולר בלבד), ואילו אחרים - והוא ביניהם - שילמו עשרות אלפי דולרים (הוא עצמו שילם 80 אלף דולר). לדבריו, גם אם יש שוני כלשהו בין הדירות שאמורות היו להיבנות, אין הסבר הגיוני לחלוקה מעוותת כזאת.

כתוצאה מהאמור לעיל, נוצרו חיכוכים רבים ותסיסה בעמותה, דבר שהביא להקפאת פעולותיה. הדבר מעלה חשש כבד, לטענתו, כי חברי העמותה לא יזכו לראות את בתיהם לעולם.

בנושא מתנהלים דיונים משפטיים בביהמ"ש המחוזי בירושלים, וביולי השנה הוציאה העמותה, באמצעות שוסטר, צו מניעה נגד כל חבריה, לאחר שהרב נוסבאום פסק כבורר בסכסוכים בין העמותה לבין חבריה.

המבקש אומר כי בעמדתו תומכים בגלוי 13 חברי עמותה נוספים, אך החברים האחרים נתונים ללחץ והפחדה מצד השולטים בעמותה, לרבות האיום, כי יבולע להם אם יפעלו בדרך כלשהי. תאג'ורי מבקש למנות כמפרק זמני, כונס נכסים ומנהל מיוחד את עו"ד אריה נוח. (פש"ר 180/96). «מאת שמואל דקלו «בקשה לפירוק עמותה האמורה להקים ברכס שועפת כ-100 קוטג'ים «חבר בעמותה טוען: ראש העמותה - בעל מניות בחברת הניהול של הפרוייקט