ג'ון ברייס עומדת לגייס 10 מ' ד' בלונדון

חברת התוכנה ג'ון ברייס עומדת להודיע בקרוב על הנפקה בבורסה של לונדון במסגרתה תגייס כ-10 מיליון דולר. ל"גלובס" נודע כי שווי החברה לצורך הנפקה נקבע בין 35-30 מיליון דולר אחרי הכסף. בעלי השליטה בג'ון ברייס הם בני הזוג מרקוס וג'ודית הולסייד וכן המשנה למנכ"ל, אלדד בר אדון.

החברה טרם החליטה אם ההנפקה תבוצע בבורסה הראשית של לונדון, או בבורסה האלטרנטיבית (ה-AIM). כיום נסחרות בלונדון 7 חברות ישראליות, מהן אחת בבורסה הראשית (טכנופלסט הרשומה גם בתל אביב) ועוד שש בבורסה האלטרנטיבית.

ג'ון ברייס נחשבת לחברה רווחית ומחזור ההכנסות שלה עמד בשנת 96' על כ-20 מיליון דולר. הקבוצה מכילה מספר חברות המונות ביחד כ-150 עובדים. לקראת ההנפקה תתבצע ככל הנראה ריאורגניזציה במבנה הקבוצה שיהיה שונה ממבנה השליטה הנוכחי. החברה אמורה להודיע על ההנפקה באופן רשמי בתוך כשלושה שבועות.

קבוצת ג'ון ברייס עוסקת בשיווק תוכנות מסדי הנתונים של חברת אוראקל הנחשבת לחברת התוכנה השנייה בגודלה בעולם, אחרי מיקרוסופט. עד השנה היתה החברה המפיצה הבלעדית של אוראקל בישראל אולם לאחרונה פתחה אוראקל נציגות בישראל ורכשה מג'ון ברייס קבוצה של כ-35 עובדים לצורך מתן תמיכה למוצריה. ג'ון ברייס ממשיכה לשמש כמשווקת של חלק ממוצרי אוראקל, ועוסקת גם בפיתוח עצמי על גבי מסדי הנתונים של אוראקל.

הפעילות העיקרית של ג'ון ברייס היא פיתוח של מערכות תוכנה לניהול תחזוקת מטוסים ועל לקוחותיה הגדולים נמנות החברות אל-על ואייר פראנס. החברה פיתחה את מערכת "אירודוק", שהיא מערכת שליטה ובקרה המבוססת על תוכנות אוראקל. פעילות זו מבוצעת על ידי חברת AMS, השייכת לקבוצה.

בנוסף לכך מבצעת ג'ון ברייס פרוייקטי תוכנה מבוססי אוראקל עבור חברות עיסקיות, וכן מבצעת הדרכות לארגונים על תוכנות מסדי נתונים אחרות המבוססות על סביבת חלונות.

מי שעשוייה לזכות בקרש הצלה כתוצאה מההנפקה של ג'ון ברייס הינה החברה הבורסאית אוגדן המצוייה כיום תחת הסדר נושים והיא נטולה למעשה פעילות עיסקית של ממש. אוגדן מחזיקה כ-%12 מהמניות בג'ון ברייס וב-AMS, ששוויין מגיע לכ-3.3 מיליון דולר על פי השווי לפיו אמורה ג'ון ברייס לבצע את ההנפקה. סביב הבעלות על מניות אלו קיימת עדיין אי בהירות מאחר והן הוחזקו בעבר על ידי חברת לונג השקעות, בנאמנות עבור אוגדן, שהיתה זו שסיפקה את המימון לרכישתן. לונג שנשלטת על ידי טל יגרמן ומאיר דוד מצוייה אף היא בפני הסדר נושים, והיתה בעבר בעלת השליטה באוגדן. «עמי גינזבורג «ג'ון ברייס עומדת לגייס 10 מ' ד' בלונדון «