גאון יאמר לברונפמן: אני עוזב תוך חצי שנה

בני גאון מגיע לסוף דרכו בקונצרן כור: בסוף השבוע ייפגש מנכ"ל כור עם איש העסקים צ'רלס ברונפמן כדי לסכם את התנאים והעיתוי של הפרישה מהקונצרן. ברונפמן הינו בעל השליטה בקונצרן, ומשמש כיושב ראש הדירקטוריון שלו. הוא מגיע לארץ כדי להשתתף בישיבת הדירקטוריון המתקיימת מחרתיים.

את קיום הפגישה עם ברונפמן ביקש גאון. במהלך הפגישה ייקבע ככל הנראה סופית עיתוי הפרישה של גאון מניהול הקונצרן, תנאי הפרישה שלו ומערכת היחסים במערכת הניהולית של כור עד לפרישתו בפועל של גאון.

גאון מבקש לסיים את תפקידו בעוד כחצי שנה, לקראת סוף 1998. ואולם, מקורבים ליונתן קולבר, סגן יו"ר הדירקטוריון, מעריכים, כי גאון יסיים את כהונתו לכל המאוחר בחודש יוני, זאת מכיוון שמערכת היחסים שנוצרה בצמרת הניהולית של כור הפכה בפועל לבלתי אפשרית.

נראה, כי ברונפמן יציג את נתוני הפגישה עם גאון בפני קולבר, והשניים יסכמו בעצה אחת את כל הסוגיות השנויות במחלוקת. יש לציין כי הסכם ההעסקה של גאון קובע כי הוא ימשיך לנהל את כור עד שנת 2001.

חוגים בצמרת העסקית של כור אמרו אתמול, כי מאז מינויו של קולבר כסגן יו"ר פעיל, ושילובו של דני בירן, ניטלה היכולת לנהל את כור על-פי השקפתו של המנכ"ל בני גאון. הדבר גם ניכר בריבוי חילוקי הדעות שהיו בעת האחרונה.

יונתן קולבר מסר אתמול באמצעות הדוברת שלו, כי "בשלב זה לא התקיים כל דיון על מועד הפרישה של גאון מניהול כור, וההדלפות בסוגיה אינן מגיעות מכיוון קולבר". אתמול לא ניתן היה להשיג את תגובת גאון לידיעה.

בסוף השבוע אמר גאון למעריב, כי אין ספק כי בשלב מסויים הוא אכן יפרוש מניהול כור, והוסיף כי כל הידיעות בנושא הן בגדר ספקולציה.««גאון יאמר לברונפמן: אני עוזב תוך חצי שנה«««גאון יאמר לברונפמן: אני עוזב תוך חצי שנה