גד פרופר: חלוקת מניות המשפחה באסם - כדי למנוע סכסוכי ירושה

מכירה של כ-%10 ממניות חברת אסם איננה דבר של מה בכך. מדובר בחבילת מניות שערכה 35 מיליון דולר. אלא שדן פרופר, מנכ"ל אסם ואחד מהמוכרים בעיסקה שנערכה לפני כשבועיים, ביקש אתמול שלא לייחס חשיבות רבה למה שהוגדר על ידו "רה-ארגון באחזקות המשפחה באסם ובחברות אחרות". מסתבר, כי לא מדובר במהלך טכני בלבד. כפי שדווח ב"גלובס" אתמול (ג'), חברת פרופר, מוכרת המניות בעיסקה, העבירה את אחזקותיה באסם ל-6 חברות בהן אין לאחים דן וגד פרופר אחזקה משותפת (במוכרת, חברת פרופר, החזיק כל אחד מהאחים %40, ואמם עליזה החזיקה %20 נוספים).

היום אמר גד פרופר, כי פיצול האחזקות באסם מחברה משותפת לחברות בבעלות נפרדת, נובע מרצונם של האחים למנוע קשיים העשויים לצוץ לכשיעברו מניות אסם שבבעלותם לבני הדור השני.

קשיים מהסוג עליו מדבר פרופר, ניתן לשער, באו לידי ביטוי בסכסוך הירושה של משפחת אייזנברג, לאחר מותו הפתאומי של שאול אייזנברג. הפרדת המניות בין האחים פרופר גורמת בפועל לכך שכל אחד מהם שולט כיום על כ-%6 ממניות אסם (מלבד האחזקות בפרופר, החזיק כל אחד מהם בנפרד עוד קודם %0.97 ממניות קונצרן המזון).

לפני המכירה, החזיקה כאמור פרופר כ-%10 ממניות אסם. לאחריה, מוחזקות המניות בחברות שבהן אין לאחים אחזקה משותפת.

גד פרופר שולט על מחצית מהמניות באמצעות חברות פרו-ענת ופרו-רון. בשתי החברות מחזיק גד פרופר %80 מההון, אמו עליזה ב-%20, ואילו ילדיו, ענת ורון, מחזיקים שבריר האחוז בכל חברה. דן פרופר שולט על %5 נוספים ממניות אסם באמצעות החברות פרו-תמר, פרו-אריאלה, פרו-גיא ופרו-ליאורה.

בעניין אחר אמר גד פרופר, כי אין למי מהאחים כוונה למכור את מניותיו לבעלת השליטה באסם, חברת נסטלה השווייצרית. נסטלה מחזיקה ב-%39 ממניות אסם, ושולטת בה בפועל בזכות הסכמי הצבעה עם האחים פרופר, מנהלי החברה. «שי שלו ואורנה רביב «גד פרופר: חלוקת מניות המשפחה באסם - כדי למנוע סכסוכי ירושה «