דלק וסונול נכנסו לשותפות במפתחת דלקן 2000

חברות הדלק יזרימו 5.3 מ' ד' לאורפק תמורת %20 מהמניות * רפק, החברה האם, תרשום רווח של 10 מ' ש'

לאחר ארבעה חודשי מו"מ נחתמה עיסקה, שתכניס לחברת אורפק שתיים מחברות הדלק הגדולות, סונול ודלק. אורפק מפתחת את דלקן 2000, מערכת המאפשרת תידלוק אוטומטי של מכוניות.

אורפק, שסיימה את שנת 96' ברווח של 6.5 מיליון שקל, נשלטת ע"י חברת רפק הבורסאית (חברה בת של אינטרגאמא מקבוצת החברה לישראל). בעבר, ביקשה החברה האם להנפיק את אורפק בניו-יורק.

כאמור, מסתפקת כעת רפק בהנפקה פרטית לשותפות מקומיות - דלק וסונול הן שותפות אסטרטגיות, מאחר שהן לקוחות של אורפק בישראל. לשתיים יוקצו %20 ממניות אורפק, בחלקים שווים בתמורה ל-2.65 מיליון דולר כ"א, ובסה"כ 5.3 מיליון דולר. העיסקה היא לפי שווי חברה של 21.2 מיליון דולר לאורפק, "לפני הכסף".

היום הקובע לביצוע העיסקה, כפוף לבדיקת נאותות מצד הרוכשות, נקבע ל-21 בדצמבר 97'. בעקבות העיסקה תרד אחזקתה של רפק באורפק מ-%90.8 ל-%72.64, ירידה הכוללת דילול אפשרי כתוצאה ממימוש אופציות שהוענקו לעובדים בעבר. רווח ההון הצפוי לרפק מהשלמת העיסקה - 10 מיליון שקל.

מערכות דלקן 2000 פזורות כיום ב-1100 תחנות דלק, מחציתן בארץ. כאן, משווקות חברות הדלק עצמן (דלק וסונול) את המערכת לציי רכב המשתמשים בה. בחו"ל, מתבצעת רוב פעילותה של אורפק מול ציי רכב שבבעלותם תחנות דלק פרטיות.

במחצית הראשונה של 97' מכרה אורפק ב-27 מיליון שקל, %63 מתוכם ליצוא. בד בבד, חלה פריצה בכל הקשור לפעילות החברה מול תחנות דלק ציבוריות באירופה. אורפק, שכבר משווקת את מערכת התדלוק האוטומטית לתחנות ציבוריות בטורקיה (תחנות הדלק "של") ובספרד, דיווחה על מו"מ עם מספר חברות דלק גדולות באירופה לחתימה על הסכמים לרכישת דלקן 2000.

אחת מהחברות, שתחנותיה פרוסות בכל רחבי אירופה, מתכוונת להתקין במהלך 98' את מערכת התדלוק האוטומטית של אורפק ב-300 תחנות דלק, ולהערכת הנהלת רפק אם יתממש ההסכם ויבוא לידי ביצוע, קיים פוטנציאל גדול לאלפי התקנות נוספות.

רפק אף דיווחה על מו"מ עם חברה אירופית גדולה, בתחום מערכות מידע ושירותי תוכנה ותקשורת, להקמת חברת שיווק משותפת בהולנד. החברה המשותפת תשווק ותתקין את מוצרי החברה ביבשת. «שי שלו «דלק וסונול נכנסו לשותפות במפתחת דלקן 2000 «חברות הדלק יזרימו 5.3 מ' ד' לאורפק תמורת %20 מהמניות * רפק, החברה האם, תרשום רווח של 10 מ' ש'