דסק"ש ופז רכשו את הזיכיון הבלעדי להפעלת ארנק אלקטרוני של מונדקס

יופעל ע"י כל החברות בדסק"ש ובפז * דסק"ש צופה: מיליון ארנקים עד שנת 2000

החברה להשקעות של בנק דיסקונט וקבוצת פז הכריזו היום (ב') על רכישת הזיכיון הבלעדי להפעלת הארנק האלקטרוני של מונדקס בישראל. ל"גלובס" נודע, כי התוכנית העסקית של החברה צופה, כי היא תנפיק עד שנת 2000 כמיליון ארנקים אלקטרוניים בישראל, וכך הוצגו הדברים למונדקס.

אחת האפשרויות שעלו היא שמונדקס ישראל תשתמש בתשתית שירות הלקוחות של חברת סלקום, שדסק"ש מחזיקה בשליש מהבעלות עליה. לסלקום יש היום כ750 אלף מנויים, וצפוי שעד שנת 2000 יעלה מספרם על מיליון.

מונדקס הוא אמצעי תשלום המבוסס על כרטיס חכם, המשלב את יתרונות התשלום המזומן עם נוחות השימוש בכרטיס אלקטרוני. מונדקס מספק גם פתרון כספי יעיל וזול לתשלומים נמוכים באינטרנט.

בשונה ממפעילים אחרים של מונדקס, דיסקונט השקעות וקבוצת פז יפתחו את מונדקס בישראל עם גורמי צריכה, מסחר ובנקאות, על מנת להבטיח פרישה מיידית רחבה. הכוונה היא להפעיל את הארנק באמצעות כל החברות הכלולות בדסק"ש ובקבוצת פז, כמו דלק, פז, שופרסל, סלקום ועוד רבות.

הקבוצה מתכננת את הפעלת הארנק האלקטרוני לרבעון הראשון של 1998, תוך יישום מיידי של שיטת ההפעלה "מולטוס" לכרטיסים חכמים, המאפשרת לשלב את הארנק האלקטרוני עם מגוון רחב של שירותים עסקיים אחרים המבוססים על כרטיס חכם, כמו תכניות מנויים, תחבורה ציבורית, שירותי בריאות ועוד.

מונדקס אינטרנשיונל הוקמה רשמית ביולי 1996 אך החברה הבריטית הוקמה כבר ב-1994 ביוזמת בריטיש טלקום, נטווסט בנק ומידלנד בנק. כיום מונה מונדקס אינטרנשיונל 17 מוסדות פיננסיים בבריטניה, אירופה, ארה"ב ואסיה. טכנולוגיית הארנק האלקטרוני של מונדקס עובדת כבר במספר מקומות בעולם. בסוף 1996 הודיעו תאגיד האשראי מסטרכרט והבנקים צ'ייס מנהטן ו-HSBC, כי הם בוחרים בטכנולוגיית מונדקס ליישום בכרטיסים החכמים.

מונדקס ישראל מנהלת בימים אלה מו"מ עם חברת בזק, על כניסה לשותפות ושילוב נושא כרטיס החיוג הטלפוני החכם בארנק האלקטרוני של מונדקס. בזק מנהלת במקביל מו"מ על הקמת פרויקט דומה עם קבוצת בנק לאומי, ובחברה יש כוונה להחליט לכאן או לכאן בתוך מספר ימים.

את מונדקס ישראל מנהל יצחק לוי, שהגיע מקבוצת עורק ושימש עד לאחרונה סמנכ"ל ערוצי זהב.

(ר' "גלובס הערב", עמ' 59, ו"הון עצמי", עמ' 32) «מאת אפי לנדאו «דסק"ש ופז רכשו את הזיכיון הבלעדי להפעלת ארנק אלקטרוני של מונדקס «יופעל ע"י כל החברות בדסק"ש ובפז * דסק"ש צופה: מיליון ארנקים עד שנת 2000