הנגבי ביקש מנתניהו לפרסם את הפרוטוקול המלא של מינוי בר-און

"לא ביקשתי את אישורו של ברק, ואמרתי לממשלה רק שדיווחתי לו"

שר המשפטים, צחי הנגבי, הודיע היום (ג') לוועדה לביקורת המדינה, כי ביקש הבוקר מראש הממשלה, דרך מזכיר הממשלה, להתיר את פירסום הפרוטוקול המלא מישיבת הממשלה בסוף השבוע שעבר, שבה נדון ואושר המינוי של עו"ד רוני בר-און לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה.

הנגבי אמר, כי הפירסום יחשוף באופן מוחלט את צידקתו במחלוקת עם השרה לימור לבנת, ויוכיח שלא אמר, כי נשיא ביהמ"ש העליון, אהרון ברק, הסכים למינוי. הנגבי אמר, כי כל הפרשה היא תוצאה של "אי הבנה ושוגג של שרה בממשלה, או של זדון מצד אנשים בצד זה או אחר של המתרס".

הנגבי אמר, כי החליט להודיע לברק מראש על החלטתו להמליץ על בר-און כיועץ משפטי, נוכח הקשר ההדוק שקיים בין השניים, במקום שברק ישמע על כך באקראי. "לא ביקשתי את אישורו של ברק או להתייעץ איתו", אמר הנגבי, "ולממשלה דיווחתי רק שהבאתי את המינוי בפני השופט ברק. עם ברק דיברנו על כל המועמדים, אבל הוא לא יפרסם מה שאמרנו ואני לא אפרסם".

הנגבי טען, כי עבר פוליטי לא פוסל מועמד כלשהו, וגם פעילות במפלגה איננה עילה לפסילת מועמד. "זהו מסר פסול לציבור", אמר. "חברות במפלגה איננה שחיתות". הוא גם ציין, כי היום ישנם שופטים לעשרות, ונשיאים של בתי משפט, שהיו פעילים במפלגה.

הדיון על פרשת מינוי בר-און לא היה מתוכנן, והנגבי, שבא לוועדה לדיון על דו"ח מבקר המדינה על משרדו, הגיב על דרישתם של הח"כים אפרים סנה ומשה שחל, לבקש ממבקרת המדינה להתערב במחלוקת בינו לבין לבנת.

סנה אמר, שהפרשה הפרה הרבה נורמות של מינהל תקין. שחל אמר, כי אילו היה מדובר במינוי לחברה ממשלתית, ועדת בן-דרור היתה פוסלת את בר-און בשל זיקתו הפוליטית.

הנגבי קטע אותו ואמר: "תפרט לגבי מינויים פוליטיים שאתה עשית". שחל: "אתה מדבר לא לעניין". «מאת צבי לביא «הנגבי ביקש מנתניהו לפרסם את הפרוטוקול המלא של מינוי בר-און «"לא ביקשתי את אישורו של ברק, ואמרתי לממשלה רק שדיווחתי לו"