הנפקת תפרון תכלול גם הצעת מכר של מאקפל בהיקף של 25 מיליון דולר

רווח ההון הצפוי למאקפל מההנפקה - 100 מיליון שקל * גם דסק"ש ופי.אי.סי ימכרו מניות בהנפקה * מניות תפרון יירשמו למסחר בבורסה הראשית של ארה"ב, ה-NYSE

בעלי השליטה בחברת הטקסטיל תפרון יציעו במסגרת הנפקתה המתוכננת של החברה גם מניות בהצעת מכר. תפרון, העוסקת בייצור הלבשה תחתונה באמצעות ציוד מתקדם וממוחשב, נשלטת על ידי חברת מאקפל, ובכוונתה לגייס כ-50 מיליון דולר בארה"ב בהנפקה של %25 ממניות החברה. לאור ביקושי יתר מוקדמים להנפקת תפרון, יציעו גם בעלי המניות בחברה מניות נוספות של החברה בהיקף כספי כולל של 25 מיליון דולר.

בעקבות זאת, יגדל היקפן הכספי של מניות תפרון שישווקו למשקיעים בוול-סטריט מ-50 מיליון דולר ל-75 מיליון דולר. מאקפל, המחזיקה ב-%51 ממניות תפרון ערב ההנפקה, תרשום רווח הון המוערך בכ-100 מיליון שקל כתוצאה מההנפקה ומהצעת המכר. בעלי המניות הנוספים בתפרון הם חברת דיסקונט השקעות ואחותה האמריקנית, פי.אי.סי, המחזיקות יחד ב-%26 ממניות החברה, וכן חברת טבריז שבידיה כ-%23 מהון החברה. כל אחד מבעלי המניות בתפרון ימכור במסגרת הצעת המכר רבע מאחזקותיו לפי מחיר הסגירה של ההנפקה.

מניותיה של תפרון יירשמו למסחר בבורסה הראשית של ארה"ב, ה-NEW-YORK STOCK EXCHANGE) NYSE), שרף הכניסה אליה הוא גבוה ביחס לבורסת הנאסד"ק, שבה רשומים למסחר רוב המניות הישראליות בוול-סטריט.

את הנפקת תפרון מנהלים פירסט בוסטון וסולומון ברדרס. תפרון הינה מרכז הרווח העיקרי של חברת מאקפל, ובזכותה סיימה מאקפל את הרבעון הראשון של שנת 97' עם רווח של 3.4 מיליון שקל ועם הכנסות בסך 83 מיליון שקל.

תפרון עברה בשנתיים האחרונות מהפך משמעותי, שהעלה אותה על פסי רווחיות גבוהה. במסגרת המהפך הוסט שוק היעד המרכזי של החברה מארה"ב לאירופה. כמו כן, חתמה החברה על הסכמי שיווק מהותיים עם חברות הלבשה מרכזיות (קלווין קליין וויקטוריה סיקרט).

חברת מאקפל עצמה הגישה השבוע תשקיף לגיוס של 72 מיליון שקל באמצעות אג"ח להמרה. מהתשקיף עולה כי תפרון סיימה את הרבעון הראשון של 97' עם רווח של 9.8 מיליון שקל, לאחר רווח של 47.2 מיליון שקל בשנת 96' כולה. «מאת אמיר אייזנברג «הנפקת תפרון תכלול גם הצעת מכר של מאקפל בהיקף של 25 מיליון דולר «רווח ההון הצפוי למאקפל מההנפקה - 100 מיליון שקל * גם דסק"ש ופי.אי.סי ימכרו מניות בהנפקה * מניות תפרון יירשמו למסחר בבורסה הראשית של ארה"ב, ה-NYSE