ויליפוד: עם האוכל בא התיאבון

יוסי ויליגר על גיוס ההון המוצלח בארה"ב: "ויליפוד עוד לא אמרה את המילה האחרונה בשוק ההון"

שבוע לאחר שהושלמה ההנפקה של חברת הבת בארצות הברית מפרסמת חברת ויליפוד השקעות, בשליטת האחים צבי ויוסי ויליגר, תוצאות משופרות לרבעון הראשון של השנה. השיפור ניכר בעיקר בשורת ההכנסות שגדלו ברבעון הראשון ל-31 מיליון שקל לעומת הכנסות של 19.1 ברבעון המקביל.

ויליפוד העוסקת ביבוא של מוצרי מזון שונים ומכירתם בישראל נהנתה מגידול בפלח השוק שלה, שנובע לדעת האחים ויליגר מהרחבת מגוון המוצרים אותם היא מייבאת, וגידול במספר הספקים איתם היא עובדת בחו"ל. למרות הגידול במכירות, ירד שיעור הרווח הגולמי של ויליפוד ל-%22 (דומה לשיעורו בשנת 96' כולה) וזאת לעומת רווח גולמי בשיעור של %29 ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הגולמי עצמו הסתכם ב-7 מיליון שקל, והרווח הנקי הסתכם ב-3 מיליון שקל.

ההנפקה של חברת הבת, ג. ויליפוד אינטרנשיונל, בארה"ב (המרכזת למעשה את כל פעילות היבוא והמסחר במזון של ויליפוד האם) נובעת מרצונה של ויליפוד להמשיך את תנופת הצמיחה. תהליך ההנפקה בארה"ב שהחל לפני כחצי שנה, ושבמסגרתו גייסה החודש החברה כ-18 מיליון שקל, נבע מהקיפאון שאיפיין את שוק ההנפקות בישראל, ומפזילה לעבר שוק המזון בארה"ב. בין הרעיונות שרוקמת ויליפוד מצוייה תוכנית לייבא מוצרי מזון כשר לארה"ב, ולהנות מה"טרנד" האופנתי של המזון הכשר, המשווק לציבור האמריקני כמזון בריאות.

הצלחת ההנפקה בארה"ב לא השביעה כנראה את התיאבון של ויליפוד, או כפי שהגיב היום יו"ר הדירקטוריון של החברה, יוסי ויליגר: "ויליפוד עדיין לא אמרה את המילה האחרונה בשוק ההון". על פי ההערכות עשוייה החברה לבחון גם את הקיבולת של שוק ההון הישראלי, ותנסה לגייס הון נוסף גם בבורסה של תל אביב.

גיוס ההון בארה"ב עשוי להיות גדול יותר במידה והאופציות שהנפיקה ג. ויליפוד אינטרנשיונל החברה ייכנסו לכסף. החברה הנפיקה את מניותיה במחיר של 4.1 דולר, ומחיר המימוש של האופציות עומד על 6.5 דולר. מימוש מוצלח יוסיף לקופתה של ויליפוד כ-10 מיליון שקל נוספים. את רווח ההון בסך של כ-5 מיליון שקל כתוצאה מהנפקת מניות הבת בארה"ב, תרשום ויליפוד ברבעון השני של 97'. «עמי גינזבורג «ויליפוד: עם האוכל בא התיאבון «יוסי ויליגר על גיוס ההון המוצלח בארה"ב: "ויליפוד עוד לא אמרה את המילה האחרונה בשוק ההון"