ועד קרית חיים: להקפיא הבנייה באיצטדיון עד לעריכת סקר סביבתי

מ"מ ראש העירייה ויו"ר הוועד: אם הבנייה לא תוקפא - ננקוט בהליכים משפטיים

מ"מ ראש עירית חיפה, גיורא פישר, דורש ממהנדס העיר, ד"ר יעקב רוט, להקפיא את פרוייקט הבנייה הגדול על קרקעות איצטדיון קרית חיים, עד לעריכת סקר יסודי בדבר השפעת הפרוייקט על הסביבה. במכתבו לרוט, אומר פישר, שהוא גם יו"ר ועד קרית חיים, כי אם הפרוייקט לא יוקפא, ינקוט בהליכים משפטיים.

כפי שפורסם ב"גלובס", קנו היזמים רובי שפירא ויעקב אנגל מההסתדרות את מיתחם האיצטדיון, בן 180 דונם, בכ-15 מיליון דולר. הם מתכננים לבנות עליו כ-3,500 דירות. המיתחם, במערב קרית חיים, כ-800 מטר מחוף הים, כולל גם מגרשי אימונים של הפועל קרית חיים, בית הפועל ומבנים אחרים, המיועדים כולם להריסה.

פישר אמר היום (ד') ל"גלובס", כי אין להתחיל בבנייה לפני השלמת סקר יסודי, שיבדוק נושאים חיוניים. לדבריו, יש להתייחס לחוות המיכלים הסמוכה, ולבדוק איך תשפיע רכבת הפרברים, העוברת בסמוך עשרות פעמים ביום, על איכות החיים של התושבים. הוא הוסיף, כי היזמים מתכננים מגדלים של עד 15 קומות, ויש לבדוק האם הדבר לא מתנגש עם מסלולי הנחיתה וההמראה של שדה התעופה הסמוך. כן, לדבריו, יש לבדוק מהם דרכי הגישה, בתי הספר , גני הילדים ומוסדות הציבור שיש לבנות לשכונה החדשה.

עוד אמר פישר ל"גלובס": "לפני שבועות אחדים אמר ד"ר רוט, בפגישה עם ועד קרית חיים, כי יש צורך בעריכת סקר יסודי בנקודות שצוינו. הסקר לא החל עד היום, ואנו חוששים שהוא יערך באיחור".

קרית חיים, בת 33,000 תושבים, היא חלק מחיפה, אך יש לה מוסדות נבחרים עצמאיים, ובהם ועד שנבחר על ידי התושבים.

תגובת היזמים לא הגיעה עד מסירת הידיעה.

דוברת עיריית חיפה, ברכה בריל, אמרה בתגובה ל"גלובס": "היזמים עדיין לא הגישו את תוכניות הבנייה שלהם לוועדה המקומית לבנין ערים, ולכן אין עדיין מקום לעריכת הסקר. מיד עם הגשת התוכניות, תנחה העירייה את הנוגעים בדבר לערוך את הסקר, שיבדוק את כל הנקודות הרלבנטיות. פנייתו של פישר לא ברורה לנו".«מאת אלעזר לוין«ועד קרית חיים: להקפיא הבנייה באיצטדיון עד לעריכת סקר סביבתי«מ"מ ראש העירייה ויו"ר הוועד: אם הבנייה לא תוקפא - ננקוט בהליכים משפטיי