חברת נטיה, שבשליטת דנקנר, מתחרה ב-5 מכרזי תקשורת בפולין

חברת התקשורת נטיה בפולין, הנמצאת בשליטת קבוצת דנקנר השקעות, מתמודדת בימים אלה ב-5 מכרזים להקמת רשתות טלפוניה המתחרות ברשת של חברת התקשורת הפולנית. התחרות נערכת על חמש מהערים הגדולות במדינה: גדנסק, פוזנן, קרקוב, קטוביצה ושצ'צ'ין.

המכרז בגדנסק כולל עוד שתי ערים, את גדיניה וסובוט. בסה"כ מדובר בכ-800 אלף תושבים. בידי נטיה נמצא רישיון לנפת גדנסק והיא נמצאת בשלב מתקדם של חפירות בפרברים גדנסק ובעוד 3 ערים בינוניות. התחלת אספקת השירות מתוכננת לעוד כשנה.

העיר פוזנן היא העיר הגדולה בנפת פוזנן, המונה 1.4 מיליון תושבים. לנטיה יש רישיון לנפת פוזנן אותו היא רכשה מחברת אופטימוס. החברה הקימה שם מערכת Wireless Local Loop אלחוטית של חברת אריקסון, אשר נועדה לאפשר לה לבצע חדירה מהירה אל העיר, במידה והיא תזכה במכרז.

העיר קרקוב מונה 800 אלף תושבים. לנטיה יש רישיון לנפת קרקוב, הכוללת כ-1.3 מיליון תושבים. בקטוביצה מדובר באגד של שש ערים, ביניהן קטוביצה. לנטיה יש רישיון בכל המחוז, המונה 4 מיליון תושבים, אותו היא רכשה מחברת ספרינט. העיר החמישית היא שצ'צ'ין הנמצאת על גבול גרמניה, שהוא אזור בתולי לנטיה.

נטיה היא בעלת זיכיון להקמה וחיבור רשת טלפוניה ב-15 אזורים שונים בפולין, בהם מתגוררים כ-10 מיליון תושבים המהווים כ-%25 מאוכלוסיית פולין. החברה תשלים עד סוף שנה זו הקמה והפעלת רשת של כ-160 אלף קווי טלפון ומספר מנוייה יהיה למעלה מ-100 אלף.

נטיה היא חברה בת של נטיה אחזקות (לשעבר אר.פי. טלקום). שותפים בה דנקנר השקעות, קבוצת שמרוק, בנק גולדמן זאקס, בנק אופנהיימר ומשקיעים נוספים. נטיה אחזקות מחזיקה ב-%75 מנטיה, ואילו השאר מצויים בידי חברת טליה השוודית. את נטיה החזקות מנהל מאיר סרברניק הישראלי, המשמש גם כיו"ר נטיה.

לאחרונה השלימה נטיה גיוס של למעלה מחצי מיליארד דולר להרחבת פעילות התקשורת בפולין, בארה"ב ובאירופה. עם סגירת ההנפקה הסתכם ביקוש של פי 3 לאג"ח החברה, בהיקף של למעלה ממיליארד דולר. הכסף גויס תמורת אגרות חוב למשך 10 שנים ומיועד לפעילות הנוכחית של החברה ולפרויקטים החדשים אליהם היא מתכוונת להיכנס.

אסימונים

* סמינרים בבינת. חברת בינת תקשורת מחשבים תקיים בחודש ינואר שני סמינרים בנושאי "טכנולוגיות תקשורת ומיחשוב". המרצים בסמינר הם צבי שחם, מנהל השיווק של בינת ומחבר הספר "תקשורת ומיחשוב", אמנון פטשק, מנהל תחום טכנולוגיות מתקדמות בבינת, משה גליקשטיין, מנהל תחום מיחשוב בבינת, ושמואל הבר, מנהל תחום ATM בבינת.

* מוצר חדש לוויקון. אלדור מחשבים, המשווקת את מערכות ויקון בישראל, החלה להפיץ גירסה חדשה למערכת ועידות הווידאו, כחלק מפתרונות המיחשוב שהיא מספקת בארץ. מדובר בתוכנת 1.2 MonitorPoint Software למערכת אולם מדגם 6000 ARMADA.

* חסד לביפר. ארגון זק"א -"חסד של אמת" - המתנדבים האוספים את חלקי הגופות במקרים של פיגוע המוני - רכש לאחרונה עשרות מכשירי ביפר מסוג "דירקטור" של חברת "ביפר תקשורת ישראל" לשיפור מערך התקשורת בין המתנדבים בארגון במקרה של אסון או פיגוע. עשרות מתנדבים יקבלו ממוקד הארגון, ב"זמן אמת" ובו זמנית, הודעה על התרחשות פיגוע, ממדיו ומיקומו, מה שיבטיח הערכות יעילה והגעתם המהירה למקום.

* סלקום מחזירה חוב בדימונה. חברת סלקום תתרום את הסכום הדרוש לקניית הציוד להפעלת "רדיו דימונה" בתדר 106 FM, אשר מעתה ייקרא "קול דימונה סלקום". בנוסף, תסייע סלקום בחידוש ציוד אולפן הטלוויזיה לשידורים קהילתיים, אשר ייקרא "אולפני סלקום דימונה", תסייע במימון הדרכת בני נוער מדימונה שיפעילו את האולפן ובהפקת תכניות טלוויזיה ורדיו. הסיוע של סלקום לדימונה, המוערך בכחצי מיליון דולר, ניתן במסגרת התחייבות החברה לתרום לקהילה לאחר שמשרד התקשורת הסכים לוותר על ההתחייבות בהצעת המכרז שלה להקים רשת אנלוגית במקביל לרשת הדיגיטלית.

* בזקכל במוריה. חברת בזקכל תקשורת חתמה על הסכם שרות עם הנהלת רשת מלונות מוריה. במסגרת ההסכם תספק בזקכל תקשורת שרותי אחזקה למערך התקשורת של כל שמונה בתי המלון השייכים לרשת.

* מדיה טק. יועץ התקשורת והעיתונאי אילן וגנשטיין מקים בימים אלה חברת יחסי ציבור ותקשורת שיווקית חדשה, בשם "מדיה-טק יחסי ציבור". החברה החדשה, אשר מתחילה לפעול בימים אלה, תציע שירותים מגוונים בתחום יחסי הציבור ושירותי תקשורת משלימים לחברות במגזרי ההיי-טק (מחשבים ותקשורת), וכן בתחומי הכלכלה והתעשיה.

* מיתוג קולי. רד תקשורת מחשבים הכריזה על הוספת מספר תכונות משמעותיות לסדרת ה-MAXcess, שהם מוצרי ניהול רוחב פס המאפשרים העברת מידע, קול, פקס, ותקשורת LAN ברשתות Frame Relay ISDN וקווי תקשורת מחשבים. השיפורים העיקריים במערכת: מיתוג קולי, יכולות ריבוב בקווי Frame Relay וניתוב פרוטוקול IP/IPX משולב, המאפשר ניהול גישה לרשת האירגונית.

* רשת באיילון. כלל מערכות, מקבוצת כלל מחשבים, ביצעה לאחרונה אינטגרציה של כל מערכת המחשבים והתקשורת בשני הבניינים בהם שוכנת חברת הביטוח איילון. הפרוייקט כלל שימשו במספר רב של פרוטוקולי תקשורת וכן תשתית פסיבית ל-200 נקודות משתמשים וחיבור שני ריכוזים גדולים של תקשורת. אלה כללו נתבים עם גבוי ל-ISDN ומתגים של חברת NBASE. היקף הפרויקט: כ-250 מיליון שקל.

* תקשורת במפעל הפיס. בינת יישום מערכות הקימה בבית מפעל הפיס בת"א, תשתית תקשורת חדשה משולבת טלפוניה ומחשבים המבוססת על מוצרי ריט טכנולוגיות מקבוצת רד-בינת. בינת יישום מערכות זכתה בפרוייקט לאחר שהתמודדה מול חברת "בזקכל".

* וידאו און דימנד. חברת nCUBE מארה"ב נבחרה ע"י בזק לספק שרתי וידאו הכוללים את תוכנת שרת הווידאו של אורקל עבור ניסוי של וידאו אינטראקטיבי לפי דרישה של בזק, שיבוצע ע"י חברת אירודן בניהולו של גיורא קציר. חברת אירודן צברה נסיון בתחום שילוב מערכות צבאיות, אותן היא מתאימה לדרישות השוק. « «חברת נטיה, שבשליטת דנקנר, מתחרה ב-5 מכרזי תקשורת בפולין «