חוקרי פרשת בר-און מנסים לחשוף ראיות מפלילות לכאורה נגד נתניהו באמצעות עדותו של הנגבי

שאלו מדוע לא מסר נתניהו לממשלה על התנגדות ברק למינוי; הנגבי: נתניהו החליט שלברק אין מעמד בנושא

צוות חוקרי המשטרה בפרשת בר-און מנסה לחשוף ראיות מפלילות לכאורה כנגד ראש הממשלה, בנימין נתניהו, באמצעות עדותו של שר המשפטים, צחי הנגבי. כך עולה לכאורה משאלות החוקרים ומתשובותיו של הנגבי בחקירתו. הנגבי נחקר היום (ב') בפעם החמישית בפרשת בר-און.

ל"גלובס" נודע, כי בחקירתו נשאל הנגבי פעמים רבות, האם הודיע לנתניהו על התנגדותו של נשיא בית המשפט העליון, אהרון ברק, למינוי עו"ד רוני בר-און ליועץ המשפטי לממשלה, ומדוע לא הודיע נתניהו לשרי הממשלה על עמדת ברק. לדעת החוקרים, כאשר ידע נתניהו על עמדתו של ברק, היה עליו להביא עמדה זו בפני שרי הממשלה - אלא אם כן הנגבי לא הודיע לו מפורשות על עמדתו של ברק.

צוות החקירה ניסה פעמים מספר ללחוץ על הנגבי בנושא זה, בדרך של הצגת גירסה מפלילה לכאורה כנגדו.

מטרת השאלות היתה להעמיד בפני הנגבי את האפשרות לטהר את עצמו, בדרך של הטלת האחריות הפלילית על נתניהו ("ראש כנגד ראש" - כפי שמכונה הדבר בעגה המשטרתית).

הנגבי השיב בחקירתו, כי אמנם סיפר לנתניהו - לפני ישיבת הממשלה ב-10 בינואר - על הסתייגותו של ברק ממינוי בר-און, וכן על העדפתו של ברק שעו"ד איתן הברמן הוא שימונה לתפקיד.

הנגבי מסר, כי נתניהו החליט, כי בר-און הוא המועמד המתאים יותר לתפקיד (ביחס להברמן). עוד החליט נתניהו, לדברי הנגבי, כי לברק אין מעמד לאשר או להתנגד למינוי יועץ משפטי לממשלה. לכן, הסביר הנגבי, אישר נתניהו את הצגת מועמדותו של בר-און בפני שרי הממשלה.

בחקירתו הממושכת עמד הנגבי על דעתו, לפיה גם בתצהיר שהגיש לבג"ץ לא נפל דופי פלילי, וכי תצהירו גובש על ידי פרקליטת המדינה, עדנה ארבל, ופרקליטים נוספים בשירות המדינה. הנגבי טען עוד, כי אין לבוא אליו עתה בטרוניה על פרטים חסרים כביכול בתצהיר, או על פרטים בלתי מדוייקים, אם בכלל.

נימוקו של הנגבי היה, כי על דרך התגובה לעתירה שהגיש ח"כ אופיר פינס נגד מינוי בר-און, במסגרתה הגיש את התצהיר, החליטה ארבל עצמה. לדבריו, ארבל היא שקבעה את טקטיקת התגובה, וגם "נידבה" את הנגבי להגיש תצהיר, על אף שלא היה מחוייב בכך, שהרי העתירה לא הוגשה נגדו (העתירה הוגשה כנגד נתניהו, ממשלת ישראל ובר-און). «מאת יואב יצחק «חוקרי פרשת בר-און מנסים לחשוף ראיות מפלילות לכאורה נגד נתניהו באמצעות עדותו של הנגבי «שאלו מדוע לא מסר נתניהו לממשלה על התנגדות ברק למינוי; הנגבי: נתניהו החליט שלברק אין מעמד בנושא