יזמי קריית הממשלה בחיפה יקימו פרוייקטים פרטיים צמודים

לשיפור כדאיות המיכרזים; המיכרז ל"בית המכס" יפורסם בפברואר

מינהלת פרוייקט קריות הממשלה סיכמה את עקרונות המיכרזים ליזמות ולביצוע הפרוייקטים בחיפה. תמורת הקמת המבנים עבור גופים ממשלתיים, יקבלו היזמים אפשרות להקים פרוייקטים פרטיים בהיקפים של עשרות אלפי מ"ר.

העקרונות לפרסום המיכרזים סוכמו בדיון שהתקיים בסוף השבוע שעבר בלישכתו של ראש עיריית חיפה, עמרם מצנע, בהשתתפות סגן החשב הכללי במשרד האוצר, יואל אופיר, האחראי על פרוייקט קריות הממשלה ברחבי הארץ, וכן מתכנני ואדריכלי הפרוייקט.

קריית הממשלה בחיפה תוקם במתחם רצועת שיקמונה. ל"גלובס" נודע, כי בשלב ראשון יפורסם בפברואר 98' מיכרז במתחם בית המכס, ובשלב השני מיכרז למגרש המכונה "מבנה ב'", הסמוך למגרש בנק ישראל לשעבר. היזמים המקימים את מבני קריית הממשלה יוכלו, כחלק מתנאי המיכרז, לפתח פרוייקטים יזמיים של משרדים, מסחר וחניונים.

מבנה בית המכס יאפשר ליזם שיחכור את הקרקע ממינהל מקרקעי ישראל להקים מבנה משרדים ומסחר על שטח של 24 אלף מ"ר. היזם יתחייב לבנות תחנת רכבת פרברים. הוא יורשה לבנות ולהפעיל חניון בתשלום של מאות מקומות חנייה מעל פסי הרכבת.

ב"מבנה ב'" יקים היזם מגדל משרדים בשטח של 38 אלף מ"ר. משרד האוצר מתחייב לשכור 32-27 אלף מ"ר לתקופה של 20 שנה עם אופציה לרכישה. את יתרת השטח יורשה היזם להשכיר בשוק החופשי.

את המבנים האמורים תיכננה האדריכלית דינה אמר.3 מבנים אחרים בפרוייקט, היכל בתי המשפט, בניין הביטוח הלאומי ומבנה נוסף, נמצאים בשלבים מתקדמים. «מאת דוד חיון «יזמי קריית הממשלה בחיפה יקימו פרוייקטים פרטיים צמודים «לשיפור כדאיות המיכרזים; המיכרז ל"בית המכס" יפורסם בפברואר