כלל שיווק תאבד את זיכיון שעוני אומגה וראדו

קונצרן השעונים השוויצרי SMH החליט להפסיק את ההתקשרות שלו עם חברת כלל שיווק ומסחר. לפני מספר חודשים הועבר מכלל הזיכיון של סווטש, אף הוא של SMH.

ממידע שהגיע ל"גלובס" עולה, כי רולטיים היא המועמדת העיקרית לקבלת הזיכיון של מותגים נוספים של הקונצרן, בהם: אומגה, ראדו, טיסו וסרטינה.

בשלב זה יישאר רק המותג "אוריינט" בידי כלל שיווק ומסחר. הסיבה להפסקת ההתקשרות נעוצה, אומרים בענף, ביצוא המקביל שערכה החברה בשנים האחרונות למותגי השעונים הללו.

נטילת הזיכיונות מכלל סחר מרוקנת למעשה מתוכן את נסיונותיה של החברה למכור את כלל שיווק. סוכנות כלל טיים אמורה היתה לעבור בשלמותה לחברת קרדן. העיסקה התפוצצה, בין השאר על רקע אי קבלת הזכיונות בתחום השעונים והצעצועים.

נציגי קונצרן השעונים מבקרים בארץ בשבועות האחרונים וזכו לפרזנטציות של החברות: כפריס, פז-חן, פדני ואחרות. ל"גלובס" נודע, כי חברת פדני מעוניינת במותג ראדו וכך גם פז-חן.

ל"גלובס" נודע, כי פז-חן מעוניינת ב"סקטור" - מותג שעוני ספורט איטלקים, המיובא אף הוא ע"י כלל שיווק ומסחר ואיננו שייך לקונצרן SMH.

היקף שוק שעוני היוקרה בארץ נאמד בכ-20 מיליון דולר. היבואנים העיקריים הם: פדני, המייבאת את שעוני בריטלינג, קרטייה, ריימון וייל ואחרים; רולטיים - המייבאת את שעוני לונג'ין, מובאדו, סוויס ארמי ואחרים; כפריס - המיבאת את שעוני טאג הוייר ואחרים.

מנכ"ל רולטיים, דודי פולטורק, אמר ל"גלובס" קונצרן השעונים השוויצרי טרם החליט למי להעביר את הסוכנויות הללו.

מפז-חן נמסר, כי החברה התבקשה להציג מועמדות לקבלת סוכנויות הקונצרן ונפגשה עם נציגי החברה. «זהבה דברת «כלל שיווק תאבד את זיכיון שעוני אומגה וראדו «