מועצת רמת חובב: מפגעי הסביבה ימשיכו לגרום סבל לתושבים בשנתיים הקרובות

המשרד לאיכות הסביבה יקים מערכת ניטור עצמאית באיזור

המפגעים הסביבתיים כתוצאה מזיהום האוויר במפעלי התעשייה ברמת חובב ימשיכו לגרום סבל לתושבי האיזור במשך השנתיים הקרובות, עד השלמת המיתקן לטיפול ביולוגי בשפכים של האיזור - כך מסר היום (ד') ראש המועצה התעשייתית של רמת חובב, דוד מילגרום, לוועדה המשותפת של ועדות הכספים והפנים, שהתמנתה לבדוק את בעיית המפגעים באיזור.

מנהל מחוז הדרום של המשרד לאיכות הסביבה, אריה בר-שדה, אמר לוועדה, כי המפעלים באיזור נמנעים מפרסום נתוני פליטת המזהמים מארובותיהם בגלל "סודיות עיסקית". הוא אמר, כי היועצת המשפטית של המשרד הפריכה טענה זו, והמשרד החליט להקים מערכת ניטור עצמאית של זיהום האוויר שתורכב על ארובות המפעלים וכן מסביב לאיזור.

יו"ר הוועדה, ח"כ מיכאל נודלמן, טען, כי תושבי האיזור משדה בוקר ועד אופקים סובלים מהריחות הרעים שנודפים מהמפעלים וגורמים לכאבי ראש ולתופעות בריאותיות שליליות אחרות. נציגת משרד הבריאות, ד"ר אביבה במיקלמר, התריעה על המגורים הקרובים של שבטי הבדואים הסמוכים למפעלים ואמרה שהם נמצאים בסיכון. עם זאת נמסר לוועדה, כי בגלל מיעוט האוכלוסיה באיזורים הסמוכים, לא ניתן למדוד את שיעור התחלואה כתוצאה מבעיות הזיהום הסביבתי.

ח"כ נודלמן האשים את האחראים על איכות הסביבה באיזור, שנמנעו עד כה מהתרעה על הסיכונים הנובעים מהמפעלים. מילגרום טען, כי למעשה לא נערכו סקרים של בדיקת הזיהום מבריכות האידוי שמצטרפות אל ארובות המפעלים בהגברת זיהום האוויר. «מאת צבי לביא «מועצת רמת חובב: מפגעי הסביבה ימשיכו לגרום סבל לתושבים בשנתיים הקרובות «המשרד לאיכות הסביבה יקים מערכת ניטור עצמאית באיזור