ממקו קפצה ב-%9 לשיא חדש

פורסופט זינקה ב-%14 למחיר שיא והשלימה עלייה של %34 בתוך שבוע * שיא חמישי רצוף לדאו ג'ונס

"אין אף מנהל תיקים שרוצה להראות בתום הרבעון הראשון ללקוחותיו כי הוא מחזיק במזומנים בשוק כל כך חזק", אמר ביום שישי מנהל ההשקעות הראשי של חברת הברוקרים האמריקאית פירסט אלבני. וזה למעשה שם המשחק בחודש האחרון. שוק המניות הגואה של וול-סטריט מושך פנימה כספים רבים. כספים אלו, באין אלטרנטיבה מספקת אחרת (האג"חים עודן מתחת ל-%6), מוזרמים לרכישת מניות, ואפילו החדשות הרעות, על ירידה צפויה ברווחי חלק מהחברות, לא מצליחות לחבל באופטימיות של וול-סטריט.

מדד הדאו ג'ונס המשיך לעלות גם בסוף השבוע, וביום שישי שבו טיפס ב-103 נקודות, קבע שיא חמישי ברציפות. הדאו שננעל על 8,903 נקודות, השלים בשבוע החולף עלייה של 303 נקודות (כ-%3.5), ומאז תחילת השנה כבר עלה ב-%13. בוול-סטריט מסבירים עוד, כי העלייה נובעת גם מהתחזקות הבורסות באירופה, במיוחד בריטניה וגרמניה, ומהכסף הרב שזורם לקרנות המנייתיות ממשקיעים מחוץ לארה"ב. במניות הטכנולוגיה נרשם מימוש קל, והנאסד"ק ירד ב-%0.6.

מקצת מהמשקיעים בארה"ב חוששים שגל העליות האחרון נובע מסיבות קצרות טווח (הגידול בכמות הכסף), וכי התוצאות של הרבעון הראשון שיתחילו להתפרסם בעוד כשבועיים, עלולות לגרום לירידה במחיריהן של חלק מהמניות ואולי גם בשוק כולו. אחרים סבורים שהתנאים הכלכליים הטובים מהווים קרקע נוחה דווקא להמשך העליות או לפחות להתייצבות ברמה הנוכחית.

במניות הישראליות נרשמה מגמה מעורבת, כששתי מניות, פורסופט וממקו, בלטו בעליות חדות מעל לשאר. מניית פורסופט השלימה שבוע חיובי ביותר, כאשר עלתה ביום שישי ב-%14 למחיר שיא של 18.9 דולר. פורסופט שהשלימה במהלך השבוע עלייה של %34, מצויה כיום %110 מעל למחיר ההנפקה השנייה שביצעה בוול-סטריט בפברואר.

אחת הסיבות לעלייה של פורסופט נעוצה בהמלצת Strong Buy שקיבלה מחברת הברוקרים סוליד השקעות, החוזה למניה מחיר יעד של 24-22 דולר. ההמלצה של סוליד מבוססת על צבר ההזמנות של החברה אשר מגיע כיום ל-56 מיליון דולר, ועל התחזקותה בתחום האאוטסורסינג, במיוחד לאחר רכישתו של בית התוכנה הישראלי בשן.

סוליד ציינה גם את מעמדה המוביל של פורסופט בשוק ה-IT הישראלי, כגורם חשוב בהמלצתה. סוליד קשורה עם משקיעים זרים רבים, בעיקר באירופה ובארה"ב, והמחזורים הגדולים במניית פורסופט בשלושת ימי המסחר האחרונים מעידים כי הלקוחות של סוליד כבר החלו לבצע רכישות גדולות במניה.

מניית ממקו זינקה ביום שישי ב-%9 במחזור גבוה פי 4 מהרגיל, והגיעה למחיר שיא חדש של 28.4 דולר. מחיר זה משקף לחברה שווי שוק של 440 מיליון דולר. העלייה בממקו נובעת כנראה מהגאות במניות חברות אבטחת התוכנה, אשר התבטאה כמה ימים קודם לכן בזינוק שביצעה מניית צ'קפוינט. גאות זו קשורה ככל הנראה גם לחשיפתו של ה'האקר' הישראלי, ה"אנלייזר" אהוד טננבאום, ולתשומת הלב המחודשת שמופנית לחברות האבטחה הישראליות.

ראוי לציין שהעלייה האחרונה בממקו מתיישבת גם עם השיפור המשמעותי שהציגה החברה בתוצאותיה העסקיות ברבעון הרביעי, ובעצם בשנת 97' כולה. ממקו עשויה לנצל את העלייה האחרונה במחיר המניה על מנת לבצע הנפקת מניות שנייה.

מניית טלדטה רשמה ביום חמישי ירידה חדה של למעלה מ-%10 ל-17.4 דולר, וביום שישי תיקנה מעט ל-17.9 דולר. הירידה הוסברה בהתקררות המגעים בינה לבין אי.סי.איי, בנוגע למיזוג בין השתיים. אחד ההסברים שניתן לכך היה אי הסכמתה של אי.סי.איי לרכוש את מניות טלדטה במחיר של 26 דולר למניה, מחיר הגבוה כיום ב-%45 ממחיר השוק של המניות. מניית אי.סי.איי הגיבה ביום שישי בעלייה של %1 ל-29.1 דולר.

בין המניות הנוספות שבלטו בסוף השבוע נמנו ג'נסיס שעלתה ב-%17 ל-9 דולרים, ונטמנג' שקפצה ב-%11 ל-3.6 דולרים. שתיהן עשו זאת במחזורים ערים. מנגד נמשכה השחיקה באורבוטק, ששוב קרובה ל-30 דולר. ירידה של %5 נרשמה גם לאורכית, שנעצרה על 17.4 דולר. אורכית מציגה בימים אלו בתערוכת סביט ניסוי משותף למודמים מהירים מסוג ADSL, אותו היא עורכת עם הענק הגרמני דויטשה טלקום. « «ממקו קפצה ב-%9 לשיא חדש «פורסופט זינקה ב-%14 למחיר שיא והשלימה עלייה של %34 בתוך שבוע * שיא חמישי רצוף לדאו ג'ונס « «ממקו קפצה ב-%9 לשיא חדש «פורסופט זינקה ב-%14 למחיר שיא והשלימה עלייה של %34 בתוך שבוע * שיא חמישי רצוף לדאו ג'ונס