מפרק עמותת הקוטג'ים ברכס שועפט: המשטרה ומבקר המדינה פתחו בחקירה

"רבנים מנסים לפגוע בעבודתי; הטענה לאפליית קבלן ערבי - השמצה חמורה"

עו"ד דוד קירשנבום, מפרק העמותה החרדית שבנתה פרוייקט של 106 קוטג'ים ברכס שועפט, הודיע בביהמ"ש המחוזי בירושלים, כי משטרת ישראל מעורבת בחקירה לגבי ניהול כספי העמותה. לדבריו, מבקרת המדינה חוקרת אף היא, והוא עצמו יזם מינוי חוקר מיוחד מטעם רשם העמותות.

המפרק אומר את הדברים בתגובה לבקשה להדחתו, שהגיש הקבלן הערבי-נוצרי מנצרת, אברהים עוואד, מחברת ר.א.מ, באמצעות עוה"ד פנחס מרינסקי ומוטי נבון, על רקע פסק בוררות המורה לשלם לקבלן כ-10 מיליון שקל.

לטענת הקבלן, שבנה את הפרוייקט עד שלביו המאוחרים, המפרק, שהוא דתי, מפלה לטובה את חברי העמותה החייבים ונוהג כלפי הקבלן באופן גזעני. הטענה לגזענות נסמכת על מכתב שכתב המפרק לחברי העמותה בעניין החוב, שנפתח במילים "זכור את שעשה לך עמלק" והסתיים במילים "ובע"ה רווח והצלה יעמוד ליהודים".

המפרק קירשנבום אומר, כי הטענה לגזענות מצידו היא "השמצה חמורה וחסרת כל אמת", במסגרת מסע תוקפני של הקבלן ונציגיו נגד המפרק, על רקע פעולותיו לפסילת פסק הבוררות ותביעה של המפרק נגד הקבלן בגין ליקויי בנייה ב-11 מיליון שקל. את הציטוטים במכתבו מסביר קירשנבום: "מנהג יהודי מקובל וידוע מקדמת דנן, לפתוח מכתב ולעיתים אף לסיימו בציטוט חלקי של פסוק שנקרא ו/או ייקרא בתורה באותה שבת או אותו שבוע".

עוד מוסיף המפרק בתגובתו, כי "מתגבשים חשדות כבדים ביותר בכל הקשור לפעולות ר.א.מ בפרוייקט", בין השאר באופן בחירתה כקבלן ויחסיה עם חברת הניהול, ביצוע עבודות בנייה בהיקפים עצומים בניגוד לחוק וגניבת ציוד וחומרים מהאתר.

עמותת הקוטג'ים בשועפט הוקמה על ידי המחזיר בתשובה הידוע, שלום סרברניק, ועו"ד יהודה שוסטר, והם בעלי חברת הניהול ששלטה בפרוייקט עד לצו הפירוק שניתן לפני שנה על ידי השופטת איילה פרוקצ'יה. כמעט בכל אחד מהבתים בפרוייקט נעשתה בנייה חריגה בהיקף גדול, על ידי יצירת "חללים" בצלע ההר, לעיתים בגודל של דירת מגורים שלמה. שטחים אלה שווקו על ידי חברת הניהול ל"שימוש עתידי", ועיריית ירושלים נמנעה מלדרוש את מילוי החללים באופן שימנע שימוש עתידי בהם.

בתגובתו אומר המפרק: "ביצעתי בדיקה חשבונאית מעמיקה ומקפת במערך החשבונאות והתשלומים שניהלה חברת הניהול, והגעתי למימצא לפיו ישנו חשד סביר כי היא גבתה מחשבון העמותה כספים רבים שלא כדין. פעולותי במישור זה הינן למורת רוחם של אנשי חברת הניהול, עו"ד בירושלים ושני רבנים ידועים ומוכרים, אשר גם חלקם ומקורבים להם לא בוררים בדיבורים ובפעולות על מנת לפגוע בעבודתי". «מאת משה ליכטמן «מפרק עמותת הקוטג'ים ברכס שועפט: המשטרה ומבקר המדינה פתחו בחקירה «"רבנים מנסים לפגוע בעבודתי; הטענה לאפליית קבלן ערבי - השמצה חמורה" «מאת משה ליכטמן «מפרק עמותת הקוטג'ים ברכס שועפט: המשטרה ומבקר המדינה פתחו בחקירה «"רבנים מנסים לפגוע בעבודתי; הטענה לאפליית קבלן ערבי - השמצה חמורה"