משרדי רו"ח ברייטמן ופרידמן-שפירא יתמזגו למשרד השלישי בגודלו בארץ

המשרד יעסיק 400-350 עובדים וייצג את רשת דלוייט-טוש, החמישית בגודלה בעולם

משרדי ראיית החשבון יגאל ברייטמן ופרידמן-שפירא-גולדשטיין הודיעו היום (א') על מיזוגם למשרד בו יהיו 400-350 עובדים. המשרד המאוחד ייצג בישראל את רשת דלוייט-טוש, שהיא כיום החמישית בגודלה בעולם, בה חבר משרד ברייטמן.

במשרדו של ברייטמן מועסקים כ-290 עובדים, ובמשרד פרידמן-שפירא - 110 עובדים. גורמים בענף מעריכים, כי מקצת מן העובדים יפרשו בעקבות המיזוג, בשל היווצרות כפילויות או בשל ההנחה שיתקשו להתקדם במשרד גדול יותר. בשל כך, לא ניתן להעריך כיום מה יהיה מספר העובדים עם כניסת המיזוג לתוקף, ב-1 בינואר 1998. עם זאת, נראה כי בתוך מספר חודשים אכן ישוב מספר העובדים ויתקרב ל-400.

אם יהיו במשרד החדש 400 עובדים, הוא יהיה השלישי בגודלו בארץ, גם לאחר המיזוגים המתוכננים בין סומך-חייקין לקסלמן, ובין בבלי-ברוידא לקוסט-לבארי-פורר. מספר עובדים שבין 350 ל-390, ידרג את המשרד במקום החמישי בארץ. משרד ברייטמן מדורג כיום במקום השישי, ומשרד פרידמן-שפירא - במקום ה11.

בראש המשרד יעמוד, כיו"ר ושותף מנהל, יגאל ברייטמן. מוטי פרידמן ורבי שפירא, השותפים הבכירים במשרד הנושא את שמותיהם, יהיו שותפים בכירים במשרד החדש. תפקידי מנהלי המחלקות יחולקו בין שני המשרדים הקיימים, ואיושם טרם נקבע. בכוונת שני המשרדים להתמקם במשרד משותף בהקדם האפשרי, תוך מתן עדיפות ל"מגדל" ברחוב דניאל פריש בתל-אביב, בו שוכן כיום משרד ברייטמן, אם יימצא בו שטח פנוי מתאים.

המשרד המאוחד יטפל ב-54 חברות בורסאיות. משרד ברייטמן הוא כיום הרו"ח של 37 חברות בורסאיות, ובין לקוחותיו הבולטים: תדיראן, סולל בונה, הפניקס, אורי דורי, מלונות ים סוף, אלישרא, חיפה כימיקלים, מריו לזניק, רוגוזין, טאואר סמיקונדקטור, תעשיות לייזר ופועלים שוקי הון. בין לקוחותיו הבולטים של פרידמן-שפירא: עלית, שיכון ופיתוח, תשלו"ז, מאיר עזרא, מרלז, אבן תיירות (קונצרן כלל) וסוגת.

יגאל ברייטמן אמר ל"גלובס", כי המשרד המאוחד יעסוק גם בשורה של שירותים נילווים, כתוצאה משילוב החברות השונות של שני המשרדים בתחום זה. המשרד יעניק שירותי ייעוץ אסטרטגי, כללי ופיננסי; מערכות מידע; הנדסת תעשייה וניהול; ייעוץ וניהול במשאבי אנוש; וליווי עיסקאות. להערכתו, כ-%20 ממחזורו של המשרד יהיו בתחום השירותים הנילווים. עיסקי הנדל"ן הפרטיים של כמה מבכירי השותפים במשרד פרידמן-שפירא לא ישולבו במשרד.

משרד ברייטמן היה הראשון בישראל להתקבל כחבר מלא באחת משש הרשתות הבינלאומיות הגדולות, עם הצטרפותו לדלוייט-טוש ב-1994. לאחר שני מיזוגי הענק הצפויים בענף העולמי, בין קופרס-לייברנד לפרייס-ווטרהאוס ובין KPMG לארנסט אנד יאנג, תהיה דלוייט-טוש הרביעית והאחרונה בין הרשתות הגדולות. מחזורה הגיע השנה ל-7.4 מיליארד דולר.

משרד פרידמן-שפירא חבר מזה כ-3 שנים ברשת מור-סטיבנס, שתפסה אשתקד את המקום ה-16 בעולם, עם מחזור של 538 מיליון דולר. ברייטמן אמר, כי המשרד המאוחד יסייע ברצון למור-סטיבנס לאתר משרד אחר שייצג אותה בישראל.

המגעים בין המשרדים הואצו בחודשיים האחרונים, לאחר שהתנהלו במשך מספר חודשים. בעבר עבדו המשרדים במשותף במספר תשקיפים ועבודות ביקורת, וכיום הם רואי חשבון משותפים של רשות הדואר. «מאת איתמר לוין «משרדי רו"ח ברייטמן ופרידמן-שפירא יתמזגו למשרד השלישי בגודלו בארץ «המשרד יעסיק 400-350 עובדים וייצג את רשת דלוייט-טוש, החמישית בגודלה בעולם