נבחרו 11 המדינות הראשונות באיחוד האירופי שינהיגו את היורו

בלגיה ואיטליה כלולות ברשימה, למרות החששות לגבי יציבות כלכלותיהן

החלום האירופי של שימוש במטבע אחיד בכל רחבי היבשת, עשה היום (ד') צעד נוסף לקראת מימושו. הנציבות האירופית הודיעה מי יהיו 11 המדינות הראשונות (מתוך 15 החברות באיחוד האירופי) בהן יונהג היורו בינואר 99'.

הבחירה נעשתה למרות חששות לגבי יציבותן הכלכלית של כמה ממדינות אירופה. במקביל לפרסום הודעת הנציבות היה אמור מכון המטבע האירופי ( EMI), המוסד שככל הנראה יהפוך לבנק המרכזי של אירופה, לפרסם ביקורת על המבנה הפיננסי הציבורי של כמה חברות באיחוד האירופי.

העיתון האיטלקי "איל סולה 24 אורה" כתב היום (ד') כי מכון המטבע האירופי מטיל ספקות רציניים ביכולתה של איטליה לייצב את המערכת הכספית הציבורית שלה. העיתון הגרמני בילד מסר, כי חששות דומים קיימים במכון לגבי רמת החובות הגבוהה בכלכלת בלגיה.

למרות החששות, מקור בנציבות האירופית מסר היום, כי הנציבות מתייחסת ל-11 מדינות כממלאות אחר תנאי אמנת מאסטריכט. האמנה הגדירה את הקריטריונים הכלכליים בהם צריכה מדינה לעמוד כדי להיות מתאימה להחלת המטבע האחיד.

המדינות הראשונות בהן יונהג היורו הן: אוסטריה, בלגיה, פינלנד, צרפת, גרמניה, אירלנד, איטליה, לוקסמבורג, הולנד, פורטוגל וספרד. בהודעת הנציבות לא כלולות בריטניה ודנמרק שבחרו לא להנהיג את המטבע האירופי האחיד.«רויטר בריסל«נבחרו 11 המדינות הראשונות באיחוד האירופי שינהיגו את היורו«בלגיה ואיטליה כלולות ברשימה, למרות החששות לגבי יציבות כלכלותיהן«רויטר בריסל«נבחרו 11 המדינות הראשונות באיחוד האירופי שינהיגו את היורו«בלגיה ואיטליה כלולות ברשימה, למרות החששות לגבי יציבות כלכלותיה