נתניהו וערפאת סיכמו בדאבוס על עריכת פגישה ביניהם ביום חמישי

גורמים ישראלים: נשיא מצרים הגביר הנכונות לעודד שיתוף פעולה כלכלי בין ישראל למצרים

ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש הרשות הפלשתינית יאסר ערפאת ייפגשו ביום חמישי במחסום ארז כדי לדון בנושאים מוגדרים. כך הודיע נתניהו לאחר פגישתו עם ערפאת בדאבוס שבשווייץ.

נתניהו נפגש גם עם נשיא מצרים, חוסני מובארק. לפני הפגישה אמר הנשיא, כי יתנה את המשך תהליך השלום במזרח התיכון, כולל בערוצים הסורי והלבנוני, ביישום "כן" של הסכם חברון, והזהיר במשתמע כי כל עיכוב עלול לערער את מעמדו של יאסר ערפאת. "מאחר והסכם חברון נחתם, דעתי היא שעל ישראל ליישם בכנות את ההסכם", אמר הנשיא. הוא ציין, כי בשיחותיו עם ערפאת בדאבוס בשבת, נוכח לדעת שהמנהיג הפלשתיני פסימי.

במקביל, ציינו אנשי עסקים ישראלים, כי חלה תפנית בגישתה העיסקית של מצרים לישראל: נשיא מצרים, חוסני מובארק, עושה מאמצים ניכרים בדאבוס לעודד שיתוף פעולה כלכלי בין ישראל למצרים.

אחת ההתפתחויות העיסקיות החשובות עבור ישראל שעלו מהוועידה הכלכלית בדאבוס היא הפתיחות החדשה של מצרים בכל הקשור ליחסיה הכלכליים עם ישראל. מובארק עשה מאמצים גלויים לעין, על מנת לשדר את ההתעניינות של מצרים בהשקעות ישראליות בה, ואת רצונה של מצרים לשתף פעולה עם כל יוזמה כלכלית ישראלית. בין השאר, התבטאו המאמצים הללו בפגישות אישיות שניהל מובארק עם נגיד בנק ישראל, יעקב פרנקל, ועם נשיא חברת דלתא גליל, דב לאוטמן.

במהלך הפגישה עם פרנקל התבטא מובארק לגבי החשיבות הרבה שהוא מייחס להידוק היחסים הכלכליים עם ישראל, ולדברי פרנקל אף אמר כי הרושם ההפוך שנוצר בעיתונות הישראלית, כאילו מצרים מתנכרת למיגזר העיסקי הישראלי, אינו נכון. הוא הדגיש את רצונו לראות השקעות ישראליות במצרים, ואת נכונותו לשתף פעולה עם כל יוזמה כזו.

יש לציין כי בארוחת הערב לאנשי עסקים שערך ראש הממשלה, נרשמה נוכחות מוגברת של אנשי עסקים מצריים, ביניהם איברהים כאמל מחברת קאטו, יו"ר התאחדות התעשיינים המצרית, וגם בנו של הנשיא שהוא איש עסקים פרטי. בנו של מובארק נפגש גם במהלך הוועידה עם אישים ישראלים נוספים, ביניהם גם שר האוצר, דן מרידור. « «נתניהו וערפאת סיכמו בדאבוס על עריכת פגישה ביניהם ביום חמישי «גורמים ישראלים: נשיא מצרים הגביר הנכונות לעודד שיתוף פעולה כלכלי בין ישראל למצרים