סוכמו תנאי הפרישה למזכירי מועצות הפועלים במסגרת המעבר למרחבים

הערכות: 20-15 מזכירי מועצות וועדי פועלים יפרשו

יו"ר חבר מועצות הפועלים, פיני קבלו (מזכיר מועצת פועלי בית שאן), ויו"ר האגף לאירגון ומועצות פועלים בהסתדרות, פיני שומר, הגיעו להסכם סופי לגבי תנאי הפרישה שיקבלו מזכירי מועצות הפועלים שיפרשו מתפקידם, במסגרת הקמת המרחבים בהסתדרות. כך נודע ל"גלובס".

ההסכם קיבל את ברכתו של יו"ר ההסתדרות, עמיר פרץ, והועבר לאישור רשות השיפוט של ההסתדרות. ראשי ההסתדרות החליטו לבקש אישור זה, כדי למנוע אפשרות של שינוי ההסכם על ידי גורם כלשהו.

ההסכם קובע שני מסלולי פרישה אפשריים: מסלול פיצויי פיטורים, כפי שקיבלו עובדי מועצות הפועלים שפרשו באחרונה. מסלול זה מוצע למזכירי מועצות פועלים אשר לא הגיעו לגיל 45 או שלא השלימו לפחות שתי קדנציות, על מנת שיהיו זכאים לפנסיה; מסלול עבור פורשים לפנסיה, שיהיו זכאים למענק פרישה הגדול ב-%42 מהמקובל וכן לתשלומי פנסיה, גם אם הם נמצאים לקראת סוף הקדנציה השנייה וטרם השלימו אותה.

ההסדר יהיה תקף רק עד ה-1 במאי 97'. לפי הערכות יבקשו 20-15 מזכירים לפרוש. אף אחד מהמזכירים לא יידרש לפרוש והוא יוכל להשתלב במבנה החדש של המרחבים. על פי המבנה החדש יהיו 24 מרחבים וארבע מועצות משנה. כיום ישנם 64 מזכירי מועצות פועלים ו-25 מזכירי ועדי פועלים נבחרים.

בתוך כך נודע, כי פרץ, קבלו ושומר סיכמו אתמול על שיבוצם של %90 מראשי המרחבים המיועדים. הקריטריונים לבחירתם היו תיפקודם, אישיותם ותוצאות הבחירות האחרונות להסתדרות. «מאת דוד חיון «סוכמו תנאי הפרישה למזכירי מועצות הפועלים במסגרת המעבר למרחבים «הערכות: 20-15 מזכירי מועצות וועדי פועלים יפרשו