סולתם תפסיק את פרוייקט ה"שולף" - לא מכרה אף תותח במשך 10 שנים

חברת סולתם תפסיק את מאמצי השיווק לתותח "שולף", לאחר שבמשך 10 שנים לא הצליחה למכור אפילו תותח אחד. כך אמר היום (ד') ל"גלובס" יו"ר החברה, סבי אביבי. לדבריו, תמך בשעתו יצחק רבין בהצטיידות צה"ל בתותח, אך הרמטכ"ל דאז, אהוד ברק, טירפד כוונה זו. תחקיר "גלובס" גילה בזמנו, כי צה"ל העדיף לרכוש תותח מתוצרת ארה"ב, במימון הסיוע הבטחוני, במקום לרכוש את ה"שולף" בשקלים.

סולתם סיימה את המחצית הראשונה של השנה ברווח נקי של 13.6 מיליון שקל, לעומת 8 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. מנכ"ל סולתם, יוסי אנגליסטר, העריך היום, כי הרווח השנתי יהיה 225 מיליון שקל.

לפני שבועיים הודיע קונצרן כור, כי בכוונתו להנפיק את מניות סולתם בבורסה. לדברי אביבי, תנפיק סולתם %20-%30 ממניותיה, על פי שווי חברה שטרם נקבע. אנגליסטר ציין, כי מועד ההנפקה תלוי, בין היתר, במצב בבורסה. אביבי אמר, כי ההנפקה מתוכננת לנובמבר השנה.

תמורת ההנפקה תיועד להרחבת הפעילויות האזרחיות של החברה. אביבי ציין, כי החברה לא הצליחה עדיין לעמוד ביעד של %50 ממכירותיה בשוק האזרחי. לדבריו, המכירות לשוק הצבאי ממשיכות לעלות בתקופה האחרונה, כתוצאה מהפסקת פעילותם של מתחרים שונים.

אביבי אמר, כי החברה נכשלה בנסיונה להיכנס לתחום זיקוקי הדינור, לאחר שלפני כשנה וחצי הכריזה שהיא נכנסת לתחום זה. החברה הפסיקה לפעול בתחום. אנגליסטר מסר, כי לאחר שנים רבות בהן היו לסולתם חובות גדולים לכור תעשיות, אין כיום חובות כאלה. לעומת זאת, נותר בעינו חוב ישן של 13 מיליון שקל לכור הנפקות.

הנהלת סולתם הודיעה היום, כי סיכמה על שימוש במותג של החברה האמריקנית "פרבר-וור", אשר הפסיקה לפעול באחרונה. לפי ההסכם, תייצר סולתם מוצרי נירוסטה חשמליים עבור מפיץ החברה בארה"ב, והדבר יגדיל את היקף המכירות בארה"ב בשנה ב-5 מיליון דולר. «מאת דוד חיון «סולתם תפסיק את פרוייקט ה"שולף" - לא מכרה אף תותח במשך 10 שנים «