סופרפארם מוותרת על השתתפות בזיכיון איקיאה

שותפותיה לקבוצה, לאומי ושות' וקרדן השקעות, יבחנו מימוש הזיכיון באמצעות הכנסת שותף אחר * קופלר: "ויתרנו בשל יוזמות עיסקיות אחרות"

סופרפארם, בשליטת ליאון קופלר, העומדת בראש הקבוצה שזכתה אמש (ד') בזיכיון להקמת רשת חנויות איקיאה בישראל, החליטה לפרוש מהקבוצה. כך נודע ל"גלובס". הקבוצה שזכתה במיכרז כוללת גם את קרדן השקעות ולאומי ושות'. הבוקר (ה') אמורה היתה הקבוצה להיפגש עם ראשי איקיאה בהולנד, במטרה לסכם את העיסקה.

קופלר מסר בתגובה, כי קבוצת הסופרפארם החליטה לוותר על ייצוג איקיאה בישראל, מתוך רצון להתמקד ביוזמות עסקיות חדשות שעלו על הפרק.

מנכ"ל קרדן השקעות, משה שטיינגרט, מסר, כי בעקבות פרישת סופרפארם, ייבחן הנושא מחדש. לא ברור בשלב זה אם קרדן ולאומי ושות' יבקשו לממש את קבלת הזיכיון באמצעות הכנסת שותף חדש, או יוותרו עליו.

רשת הרהיטים השוודית איקיאה בחנה אפשרות לכניסה לפעילות בישראל מספר פעמים בשנים האחרונות, אך נסוגה. בעבר אף ניהלה מגעים מתקדמים עם כלל סחר. על פי הערכות, נרתעה הרשת מכניסה לישראל עקב ה"חרם הערבי", וכן בשל הערכותיה כי לא מדובר בשוק די גדול.

לפני כחצי שנה חידשה הרשת את התעניינותה בישראל. בעקבות החלטתה להיכנס לישראל, הגישו 10-8 גופים הצעות שנבחנו בחודשים האחרונים. נציגי הרשת אף ביקרו בישראל בחודש שעבר, וצמצמו את מספר המועמדים. בין המועמדים הסופיים נכללו שופר סל, וקבוצת פישמן וקו אופ הריבוע הכחול.

אליעזר פישמן הוא מבעלי "גלובס"

(ראה "עיתונים בארץ", עמוד 71) «מאת ורד שרון-ריבלין «סופרפארם מוותרת על השתתפות בזיכיון איקיאה «שותפותיה לקבוצה, לאומי ושות' וקרדן השקעות, יבחנו מימוש הזיכיון באמצעות הכנסת שותף אחר * קופלר: "ויתרנו בשל יוזמות עיסקיות אחרות"