סיבוב נוסף בתביעות דיבה: וייסגלס מול מוזר

בשבוע שעבר בא לסיומו אחד ממשפטי הדיבה החשובים ביותר בישראל: שר התשתיות, אריאל שרון, נגד עיתון "הארץ" והעיתונאי עוזי בנזימן. המשפט הסתיים בניצחון חד-משמעי לטובת "הארץ", שיוצג בידי עו"ד מיבי מוזר. שרון יוצג בתביעה בידי עו"ד דב ויסגלס.

ויסגלס, העוסק בתיקים רבים בתחומי ביטוח ונזיקין, מבוקש גם כעורך דין בתביעות דיבה. זו לא הפעם הראשונה שוויסגלס מתעמת מול מוזר בתביעות דיבה. אחת הפעמים האלה, היתה כאשר ייצג את חה"כ אריה דרעי, בתביעת הדיבה שהגיש כנגד העיתון "ידיעות", בשל כתבה שבעקבותיה הוגש כתב האישום שבגינו עומד כעת דרעי לדין, בעבירות של שוחד והפרת אמונים. "ידיעות" יוצג בידי מוזר.

ביום בו היה אמור להתקיים הדיון הראשון במשפט, החליט דרעי למשוך את תביעתו. שופט בית המשפט המחוזי, גבריאל קלינג, הטיל עליו הוצאות בגובה 70 אלף שקל, ובהסכמה, הורד גובה ההוצאות ל-60 אלף שקל.

ויסגלס ייצג גם את ד"ר גבי ברבש, כיום מנכ"ל משרד הבריאות, ולשעבר מנכ"ל ביה"ח איכילוב, בקובלנה פלילית פרטית שהגיש נגד העיתונאי רן רזניק, כיום עיתונאי "הארץ", בשל ידיעה שפירסם בזמנו בשבועון "העיר". "העיר" יוצג בידי מוזר. התיק הסתיים בפשרה, במסגרתה פירסם "העיר" הבהרה לגבי כותרת הידיעה, וברבש משך את הקובלנה.

לפני מספר חודשים, הגיש ויסלגס תביעת לשון הרע בשמו של מנכ"ל משרד ראש הממשלה, אביגדור ליברמן, כנגד העיתון "ידיעות אחרונות", המיוצג בידי מוזר.

מתברר, כי הפעם הראשונה בה התייצבו ויסגלס ומוזר משני צידי המתרס, היתה די מזמן, ודווקא באירוע תקשורתי. היה זה במסגרת סידרה טלווזיונית של משפטים ציבוריים. חבר המושבעים פסק אז לטובתו של מוזר. « «סיבוב נוסף בתביעות דיבה: וייסגלס מול מוזר «