סלבין: לא קיבלתי הבטחה שאוכל לחזור תוך ארבעה חודשים למנכ"ל מפעל הפיס

מכחיש את הידיעה, לפיה ביקש וקיבל הבטחה בלתי פורמלית, בשל חששו מעתידו הפוליטי של מרידור

המנכ"ל היוצא של מפעל הפיס, שמואל סלבין, שייכנס מחרתיים (ג') לתפקיד מנכ"ל משרד האוצר, מכחיש את הידיעה, לפיה קיבל הבטחה בלתי פורמלית מיו"ר דירקטוריון מפעל הפיס, אברהם כץ-עוז, לפיה יתאפשר לו לשוב תוך ארבעה חודשים לתפקיד מנכ"ל מפעל הפיס - אם יחפוץ בכך.

על פי ידיעה זו, ההבטחה ניתנה לסלבין על פי בקשתו, ותוך מעורבותם של כמה דירקטורים, ובהם ראש עיריית יבנה, יהודה ברוס. עוד נמסר, כי סלבין הביע ספקות באשר לסיכוייו של שר האוצר, דן מרידור - במצב הפוליטי והקואליציוני שנוצר - להוסיף ולכהן בתפקיד זה עוד זמן רב. מאידך הביע סלבין את חששותיו, שמא עם התפטרותו או פיטוריו של מרידור מתפקיד שר האוצר, ייאלץ גם הוא לעזוב את תפקידו החדש.

בהתאם להבנה זו, נמסר עוד, פעלו כמה מבכירי מפעל הפיס לעיכוב מינוי מנכ"ל קבוע למפעל הפיס. במסגרת זו מונה לפני כ-10 ימים סמנכ"ל מפעל הפיס, שאול סוטניק, למ"מ המנכ"ל לתקופה בלתי מקובלת, של עד חמישה חודשים.

סלבין אמר ל"גלובס" בתגובה, כי מחר (ב') הוא עוזב את תפקידו במפעל הפיס. לדבריו, אכן ישנה שמועה כזו, אולם הוא הודיע על פרישתו הסופית. סלבין הוסיף, כי הוא מאמין שמרידור יכהן במשך כל הקדנציה בתפקיד שר האוצר, כך שהוא עצמו יכהן בתפקיד המנכ"ל שנים רבות.

סלבין אמר עוד, כי ביום ה' יתכנס הדירקטוריון כדי להחליט על הקמת "ועדת חיפוש", שתפרסם מיכרז ותמנה, בסופו של דבר, מנכ"ל חדש למפעל הפיס.

כץ-עוז אמר בתגובה, כי לחץ על סלבין שלא יעזוב את תפקיד המנכ"ל, אך סלבין סירב לדחות את ההצעה להתמנות למנכ"ל משרד האוצר.

מלשכת שר האוצר נמסר בתגובה, כי לא ידוע להם על כך דבר. «מאת יואב יצחק «סלבין: לא קיבלתי הבטחה שאוכל לחזור תוך ארבעה חודשים למנכ"ל מפעל הפיס «מכחיש את הידיעה, לפיה ביקש וקיבל הבטחה בלתי פורמלית, בשל חששו מעתידו הפוליטי של מרידור