עבודות שירות לחוקרים פרטיים ששיחדו עובד בזק במסגרת פרשת האזנות הסתר

ביהמ"ש החליט להתחשב בתרומתם לבטחון המדינה של ישראל שחם ומרדכי פודים, שהועסקו בידי "מעריב"

החוקרים הפרטיים ישראל שחם ומרדכי פודים, מנהליה ובעליה של חברת שף י.מ שירותים טכניים, נידונו היום (א') בבית משפט השלום בת"א לתשעה חודשי מאסר על תנאי, קנס של 7,500 שקל וביצוע עבודות שירות לתועלת הציבור, כפוף להמלצת שירות המבחן ובהיקף שייקבע על ידו. שחם ופודים הורשעו בעבירה של מתן שוחד לטכנאי בזק, ברוך רובינשטיין, במסגרת פרשת האזנות הסתר.

התביעה טענה, כי הנאשמים ניצלו קשרי ידידות של שחם עם יעקב שמידט במחלקת תלונות הציבור בזק, כדי לקבל מרובינשטיין שירותי בדיקה נגד האזנת סתר עבור בכירים במעריב או הכשרת הישוב, תוך עקיפת הנוהל הרגיל. רובינשטיין ביצע עבור הנאשמים 13 בדיקות, החל מאוגוסט 1993 ועד אוקטובר 1994, מועד בו נתפס שחם "על חם" יחד עם רובינשטיין ואנשי האבטחה של מעריב, דוד רונן ויוסף זיו,בעת בדיקה בתוך ארון סעף בסביון.

עוד טענה התביעה, כי רובינשטיין היה נוהג להשאיר לשחם עם תום הבדיקות כרטיסי ניתוב של בזק, שהם מסמכים חסויים, המאפשרים להגיע לקו טלפון ספציפי בארון הסעף. כמו כן השתתף רובינשטיין יחד עם שהם בבדיקות שהתקיימו בבתיהם של עופר נמרודי ודוד רונן. הנאשמים שילמו לרובינשטיין 1,650 שקל עבור הבדיקות.

התביעה ביקשה להטיל על הנאשמים מאסר בפועל לתקופה המירבית שניתן לרצות בעבודות שירות (שישה חודשים).

השופט ד"ר עמירם בנימיני קבע, כי השוחד הביא את רובינשטיין לבצע דברים החורגים מהשירות הרגיל, כולל מסירת חומר חסוי של בזק, וכי העונש הראוי בדרך כלל בעבירות שוחד הוא מאסר בפועל. אולם, השופט החליט להתחשב בעובדה שמדובר בהרשעה ראשונה וברקורד האישי של הנאשמים, שתרמו תרומה חשובה לבטחון ישראל במסגרת עבודתם בשירותי הבטחון (פודים נמנה על צוות שקיבל את פרס בטחון ישראל עבור פיתוח מסויים) בנושאים שהשתיקה יפה להם.

התיק נדחה לקבלת תזכיר מבחן בשאלת עבודות השירות שיבצעו הנאשמים ל-3.9.97. (ת.פ 7999/95). «מאת יצחק דנון «עבודות שירות לחוקרים פרטיים ששיחדו עובד בזק במסגרת פרשת האזנות הסתר «ביהמ"ש החליט להתחשב בתרומתם לבטחון המדינה של ישראל שחם ומרדכי פודים, שהועסקו בידי "מעריב"