עו"ד יגאל ארנון מכר מניות כלל ביטוח ב-4.5 מ' ש'

רימון בן שאול מימש אופציות ברווח של 1.6 מ' ש'

-עו"ד יגאל ארנון, אחד מבכירי הפרקליטים בישראל, הוא גם משקיע לא קטן בבורסה. ארנון הוא בעל עניין בשלוש חברות סחירות, ולא מהקטנות שבהן: פי.בי, כנפיים, וכלל ביטוח. אחזקותיו בשלוש החברות שוות "על הנייר" 135 מיליון שקל, סכום המזכה אותו במקום ה-20 ברשימת "עשירי הבורסה".

בפי.בי, חברת האם של הבנק הבינלאומי, ארנון בעל עניין בזכות היותו יו"ר דירקטוריון הבנק כנציגה של משפחת ספרא בישראל, ואחזקתו קטנה יחסית (%0.27 מההון).

בשתי החברות האחרות, כלל ביטוח וכנפיים, ארנון בעל עניין בזכות אחזקותיו. ברשותו %18.64 ממניות כנפיים, בעלת השליטה בחברת התעופה ארקיע; ו%5.18 ממניות כלל ביטוח, שיחד עם מגדל מובילה את ענף הביטוח בישראל.

חבילת המניות בחברת הביטוח היא האחזקה היקרה ביותר של ארנון (כ-80 מיליון שקל) מבין השלוש.

בעבר התייחס ארנון להשקעותיו הבורסאיות: "נכנסתי אל שתי חברות כושלות", אמר הפרקליט (שגובה דמי ייעוץ של 500 דולר לשעה), "והיום הן מצליחות. מכאן ההון שלי. אני לא ממזג ומפצל, אני גם לא יושב כל היום על יד המחשב ועוקב אחרי הבורסה. פשוט שיחק לי המזל".

בשבוע שעבר החליט ארנון לממש חלק קטן מהשקעתו בכלל ביטוח. הוא מכר 130 אלף מניות החברה במחירי השוק הגבוהים (36-35 שקל) תמורת 4.5 מיליון שקל. ברשותו נותרו עדיין יותר מ-2 מיליון מניות כלל ביטוח, ההופכות אותו לבעל המניות השני בגודלו בחברת הביטוח המשגשגת, שבשליטת קונצרן כלל.

בעל עניין נוסף בכלל ביטוח, המנכ"ל הפורש רימון בן שאול, מימש אף הוא רווח יפה מאוד. בן שאול, מנכ"ל כלל תעשיות דהיום, שרק בשבוע שעבר אושרו לו פיצויי פרישה של 4 מיליון שקל, מימש 75,190 אופציות שברשותו למניות כלל ביטוח, לפי שער של 20 שקל ומכרן בשער 35 שקל. הרווח שנותר בכיסו ממכירה בסכום כולל של 2.6 מיליון שקל, הוא 1.6 מיליון שקל. «שי שלו «עו"ד יגאל ארנון מכר מניות כלל ביטוח ב-4.5 מ' ש' «רימון בן שאול מימש אופציות ברווח של 1.6 מ' ש'