עורכי הדין רוני בר-און, דוד שימרון ויצחק מולכו מסרו עדות על מינוי היועץ

קהלני: למשטרה אין עדיין ראיות ממשיות * לא אשמח לראות ראש ממשלה נחקר ע"י המשטרה

עורכי הדין רוני בר-און, דוד שימרון ויצחק מולכו מסרו היום (ג') עדות במשרדי היחידה הארצית לחקירות הונאה של המשטרה, בפרשת מינוי רוני בר-און לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה. יצחק מולכו ודוד שימרון מקורבים אישית לראש הממשלה, בנימין נתניהו. עו"ד מולכו ניהל את המו"מ עם הפלשתינים על הסכם חברון.

גורמים במשטרה ציינו, כי החקירה מתנהלת במהירות, וכי גם בימים הקרובים ייגבו עדויות ממעורבים שונים. בעקבות העדויות, תחליט המשטרה האם לזמן לחקירה אישים פוליטים. נודע, כי החקירה נמצאת בשלב איסוף הראיות, ואין עדיין תשתית ראייתית להעמיד לדין אנשים שנטען כי היו מעורבים בפרשה.

עו"ד רוני בר-און אמר בסיום חקירתו, כי ענה לכל שאלות החוקרים, ומסר גרסה מלאה השוללת את כל הדברים שנמסרו בערוץ הראשון.

השר אביגדור קהלני אמר היום, כי למשטרה אין עדיין ראיות ממשיות בפרשה. לדבריו, עדיין לא ברור אם ייחקרו אישי ממשל בכירים. קהלני אמר כי לא יהנה לראות ראש ממשלה ישראלי נחקר ע"י שוטר. דברי השר נמסרו בישיבת ועדת החוקה של הכנסת. הוועדה התכנסה לדון בנושא תנאי המעצר בישראל, אך יו"ר הוועדה, ח"כ שאול יהלום, ביקש לדון גם בחקירת מינוי בר-און.

חבר הכנסת דדי צוקר אמר, כי עצם ידיעתו של השר - אם יש למשטרה ראיות או לא - היא התערבות פוליטית. קהלני אמר בתגובה כי לא התערב בחקירה וכי לא יתערב בעתיד.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר כי הוא מקווה שחקירת הפרשה תהיה מהירה ויעילה, בלי משוא פנים, בלי פוליטיזציה ובלי ניגוח, וכי תוביל אל האמת. "אהיה הראשון שיברך על כך", אמר נתניהו בביקור בחיפה. בנושא המינויים הכושלים בלשכתו אמר נתניהו, כי בכל ממשל קורה שיש מינויים שצולחים ומינויים שלא.

ראש אגף החקירות במשטרה, ניצב סנדו מזור, אמר כי הנחקרים בפרשה משתפים פעולה. «מאת נתן רועי וסוכנויות הידיעות «עורכי הדין רוני בר-און, דוד שימרון ויצחק מולכו מסרו עדות על מינוי היועץ «קהלני: למשטרה אין עדיין ראיות ממשיות * לא אשמח לראות ראש ממשלה נחקר ע"י המשטרה