ארקיע לא תודה בכך, אולם שוק הטיסות לאילת עבר שינוי מהותי מאז החלה לפעול בו חברת ישראייר, ששברה מונופול רב-שנים שהיה בידי ארקיע. מאז חודש אוגוסט 1996, מבצעת ישראייר טיסות שבועיות סדירות מתל-אביב לאילת, וטיסות מיוחדות לאילת מירושלים וחיפה, בעיקר לקבוצות. היא מרכזת את פעילותה בטיסות משדה-דב בצפון תל-אביב, ולעומת ארקיע, היא אינה מבצעת טיסות לאילת מנתב"ג.
ישראייר תופסת כיום כ-%17 מהשוק, והיא הטיסה בדצמבר האחרון 14,000 נוסעים לאילת, לעומת 72,192 נוסעי ארקיע. יצויין, כי בטיסות משדה-דב לאילת, מחזיקה ישראייר כ-%30 מהשוק.
לדברי מנהל השיווק של ישראייר, אמיר הלה, הבשורה המרכזית שהחברה הביאה לשוק הטיסות לאילת היא בתחום השירות. החברה רכשה בצרפת שני מטוסי נוסעים חדישים מסוג 42-ATR, בנוסף ל-3 מטוסים נוספים הנמצאים בצי מטוסיה.
"ראשית", אומר הלה, "קיצרנו את זמן הטיסה לאילת בכ-8-7 דקות, ואנו מבצעים אותה ב-48 דקות בלבד, לעומת 55 דקות במטוסי הדאש-7 של ארקיע". "שיפרנו גם את התפריט, המזון והמשקאות שאנו מציעים לנוסעים, ואנו מגישים בכל טיסותינו כריכים ושתייה חמה וקרה.
"לראשונה בטיסות-הפנים בישראל, אנו מציעים בכל טיסות הבוקר שלנו מתל-אביב לאילת ארוחת בוקר, הכוללת בייגל עם גבינות, עוגה ועגבניות שרי. הארוחות מיוצרות ע"י מפעל אל-שף בנתב"ג, המייצר ארוחות לחברות התעופה הבינלאומיות, ואנו מגישים אותן ללא תוספת מחיר.
"לא היתה לנו חברת תעופה מסויימת ששימשה כמודל, אלא גיבשנו את ההצעות בהתאם להערכותינו על כך שגם בטיסה קצרה יחסית, שאורכת פחות משעה, ניתן ליצור מוצר אטרקטיבי שמזכיר טיסות ארוכות יותר".
מאז אוקטובר, מציעה ישראייר לנוסעיה גם חבילות משולבות של טיסות ותיירות, תוצאה של שיתופי פעולה ראשונים עם מלונות מובילים באילת, כגון רשתות דן וישרוטל. טיסותיה הן במחיר 173 שקל בכל כיוון לתושבי אילת, ו-199 שקל בכל כיוון לתושבי המרכז. בימים ראשון, שני ושלישי, הנחשבים לימים החלשים של השבוע בתיירות לאילת, מציעה ישראייר מחיר מיוחד של 129 שקל בלבד.
"קשה כרגע להעריך מהו נתח השוק שלנו בשיווק חבילות טיסות ותיירות לאילת", מוסיף הלה, "מכיוון שאנו רק בתחילת הדרך, אולם עד לסוף השנה ניצור קשרים עם מלונות נוספים באילת, ונכניס לצי מטוס שלישי מסוג 42-ART, שיביא להגדלת היצע המושבים".
מנכ"ל ארקיע, פרופ' איזי בורוביץ, גורס כי הכנסת ישראייר לשוק הטיסות לאילת דווקא הביאה יותר נוסעים לארקיע, ולא שינתה שום נושא מהותי בפעילותה. לדבריו, הכנסת חברה נוספת לקו, שינתה את התודעה הציבורית לגבי הטיסות לדרום, ויותר נוסעים נענים כעת להיצע המגוון. "ישראייר לא שינתה אצלנו הרבה דברים", אומר בורוביץ, "מכיוון שנערכנו מבעוד מועד לחדירתה לשוק. הכנסת חברה נוספת לטיסות לאילת, עמדה על הפרק במשך שנים ארוכות, ואנו מצידנו הכנו את מערכות השיווק והמכירות לקראת התחרות. פתחנו משרדי מכירות בכל רחבי הארץ, והחודש נפתח את המרכז העשירי שלנו, בבאר-שבע.
"היתרון העיקרי של ארקיע הוא הניסיון הרב והמקצוענות. בשנת 1996 מכרנו 39,000 חדרי מלון באילת, אנו מציעים תדירות טיסות גבוהה יותר, ולמרות שפעילות ישראייר בקו הורידה את המחירים ואת ההכנסה שלי מכל נוסע, היא העלתה את מספר הנוסעים ואת ההכנסה הכוללת.
"אם בשנת 1995 תפסה פעילות הטיסה והתיירות האיזורית %42 מכלל פעילותנו, הרי שב-1996 היא ירדה ל-%38 בלבד, אולם פיצינו על כך בפעילות החכרת המטוסים, שעלתה מ-%11 לכ-%20 בשנת 1996. לסיכום, כמובן שהייתי מעדיף להישאר כמונופול ללא תחרות בקו לאילת, אולם אני מכיר בעובדה שאנו נמצאים בעולם משתנה, בו המונופולים הולכים ונעלמים מהעולם".
* רשת קו-אופ הריבוע הכחול תחגוג השנה 60 שנות פעילות בתחום שיווק המזון הקמעונאי בארץ. מחזור המכירות של הרשת ב-97' זו יעמוד על 4.1 מיליארד שקל. מנכ"ל הרשת, יעקב גלברד, אמר כי החברה עובדת על תוכניות פיתוח לשנים הבאות, שיכללו המשך התפרסות בנקודות המכירה בארץ, המשך התייעלות והתמקצעות בתחומי השירות והטכנולוגיה, והמשך פריסה לתחומי קמעונאות משלימים. החברה תצא בלוגו חדש, ותערוך אירועים, תחרויות ופעילויות ברמה הארצית והמקומית.
* חברת סידס החלה לשווק שוקולד טובלרון באריזת ענק של 4.5 ק"ג. המחיר - 200 שקל.
* רשת ביתילי החלה לשווק חדרי שינה מעוצבים של סימפלי ווד, המתמחה ביבוא חדרי שינה מצפון איטליה. שלושה דגמים של חדרי שינה ייובאו ארצה במיוחד עבור ביתילי, ומחירם ינוע בין 8,000-3,500 שקל.
* חברת שרפון מקבוצת טמבור הוציאה לשוק שני מוצרי איטום חדשים בשיטת העשה זאת בעצמך: ריצפלא - חומר ציפוי אקרילי שקוף לאיטום מרפסות וגגות מרוצפים - 204.75 שקל ל-5 ק"ג, וקירפלא - חומר איטום אקרילי לקירות חיצוניים 187.20 שקל ל-5 ק"ג.
* חברת תבל החלה לשווק מברשות שיניים, מברשות שיער, מסרקים וכלי אוכל, הנושאים את דמויות גיבורי סרטי הילדים מלך האריות, פוקהונטס, הגיבן מנוטרדם, מיקי מאוס, הדלמטים ועוד, מתוצרת חברת זוס, בעלת הזכיון למוצרי תלת מימד של וולט דיסני. מחירים: 10.90 שקל לכפיות ומזלגות, ועד 14.90 שקל למברשות.
* ממציא הפליקים, ישראל שטרן, החליט לצאת בסדרת המשך, פליקים 2, הכוללת איורים מסידרת בטיחות בדרכים וסדרת מדליות. מהחברה מדווחים כי מחודש ספטמבר 96' ועד היום נמכרו 5 מיליון מעטפות פליקים.
* חברת נייס האיטלקית משווקת שעונים יחודיים בסגנון חזרה אל הטבע, עשויים משעם בעיבוד מיוחד, שאינו מתבלה ועמיד במים. הקולקציה כוללת שעוני יד, שעונים מעוררים ושעוני קיר. המחיר: 599-199 שקל. «דרור מרום זהבה דברת «עכשיו יש תחרות בדרך האוויר לאילת «לפני חצי שנה החלה חברת ישראייר להפעיל קו טיסות מת"א לאילת, ושברה את המונופול רבהשנים של ארקיע * ישראייר תופסת היום נתח של %17 מהשוק * איזי בורוביץ, מנכ"ל ארקיע: "נערכנו מבעוד מועד לתחרות, שלמעשה הגדילה את השוק"
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.