עצירה בצמיחת צורן ברבעון השלישי

אחרי שורה של רבעונים חזקים, שהפתיעו את האנליסטים רק לטובה, מפרסמת חברת צורן דו"חות מאכזבים לרבעון השלישי של השנה. הרווח הנקי של צורן ברבעון עמד על 1.15 מיליון דולר, או 14 סנט למניה, בחלק התחתון של תחזיות האנליסטים. אולם בשורת ההכנסות איכזבה צורן עם הכנסות של 10.45 מיליון דולר, הרבה פחות מהתחזיות המוקדמות שדיברו על הכנסות של 12.4 מיליון.

צורן גם רשמה ברבעון הכנסה מחוזה שארך מספר רבעונים עם לקוח גדול שלה, כאשר הכסף מההזמנה שולם לאורך מספר רבעונים, אולם עיקר ההכנסה הוכר ברבעון הזה. לולא ההכרה בהכנסה זו הכנסות צורן לא היו צומחות לעומת הרבעון הקודם. האכזבה מהדו"חות השפיעה מיד בפתיחת המסחר על מניית צורן, והיא ירדה בפתיחה ב-3 דולר. בהמשך התאוששה המניה וסגרה בירידה של פחות מ-2 דולר.

עיקר הגידול בהכנסות צורן לעומת הרבעון המקביל הושג ממכירות של צ'יפים לדחיסת שמע המבוססים על סטנדרט 3-AC שפיתחה חברת דולבי. צורן פיתחה את הצ'יפים המאפשרים דחיסה מספקת כדי להפוך את הטכנולוגיה למוצרים בשטח. צ'יפים אלה של צורן משולבים במוצרי ה-DVD, הדור הבא של מוצרי הווידאו. אולם גם בשוק זה, שהוא כרגע הפוטנציאל הגדול ביותר של צורן, יש בעיות.

בעוד שהמכירות של צ'יפים אלה עלו בצורה משמעותית לעומת התקופה המקבילה ב-95', הנהלת החברה מסבירה בסקירתה, כי היו דחיות בהתפתחות שוק ה-DVD ביחס לציפיות המוקדמות של צורן, וקיים ספק בנוגע לעיתוי והגודל של פריצת שוק זה.

שוק היעד העיקרי של צורן הוא שוק עריכת הווידאו ע"י טכנולוגיה של JPEG. צורן היא בעלת שליטה עולמית בשוק זה, אולם הנהלת החברה מסבירה כי למרות שהמכירות בתחום זה עלו בצורה קלה לעומת הרבעון המקביל אשתקד, המצב בשוק אינו מזהיר. המכירות של צ'יפים לעריכת הווידאו לא התפתחו בקצב שתיכננה ההנהלה, וגם תמהיל המוצרים עבר לכיוון מוצרים בעלי שולי רווח נמוכים יותר, מה שישפיע על רווחיות צורן ברבעונים הבאים. «יונתן נשיא «עצירה בצמיחת צורן ברבעון השלישי «