פילת גייסה בלונדון 3.6 מיליון דולר לפי שווי חברה של 25 מיליון דולר

כ-%11.5 מהמניות נמכרו בישראל והשאר באנגליה

חברת התוכנה וכוח האדם, פילת טכנולוגיות, השלימה הבוקר (ה') גיוס של 2.6 מיליון ליש"ט בבורסה האלטרניטיבית של לונדון. ההערכה היא כי הסכום נטו, שיזרום לקופת החברה יהיה כ-2.2 מיליון ליש"ט, כ-3.64 מיליון דולר.

פילת מכרה למשקיעים באנגליה 3.8 מיליון מניות המהוות כ-%17 מהחברה, כלומר ההנפקה התבצעה לפי שווי חברה של 14.8 מיליון ליש"ט. פילת תהיה החברה הישראלית החמישית הנסחרת בבורסת ה-AIM בלונדון.

הנפקה ישראלית בלונדון היא לא עסק פשוט, וגם ההנפקה של פילת לא התנהלה בדיוק לפי הציפיות. החברה קיוותה לסגור את ההנפקה כבר בתחילת השבוע, אולם הזמנות לכמות נמוכה ממינימום המניות, שביקשה החברה למכור, הביאו אותה לדחות את הסגירה בשלושה ימים.

לבסוף נמכרו כאמור 3.8 מיליון מניות, שהן כמות המינימום שאותה קבעה החברה בתשקיף. הכמות המקסימלית היתה 4.7 מיליון מניות, שהיו מזרימות לה סכום נטו של 2.8 מיליון ליש"ט. מחיר ההנפקה של 68.5 פני היה קבוע, ולכן הביקוש הנמוך יחסית לא השפיע על מחיר הגיוס. בניגוד להנפקות הקודמות שהיו בבורסת הAIM ושלא הוצעו כלל בארץ, פילת שיווקה את מניותיה גם בישראל. החתם בארץ היה בינלאומי חיתום, והוא מכר בארץ 440 אלף מניות תמורת כ-300 אלף ליש"ט. סה"כ נמכרו בארץ %11.5 מכלל המניות שמכרה החברה, כאשר היתרה נמכרה באנגליה.

פילת החלה את דרכה בתחום משאבי האנוש, והיא מציעה מספר כלי יעוץ להערכת ביצועים של עובדים. פעילות זו המבוצעת באנגליה ובהונג-קונג תרמה %22 מהכנסות החברה.

בנוסף, החברה מוכרת בארץ בזכות מבחני המיון הפסיכוטכניים של עובדים, תחום התורם כ-%13 מהכנסותיה. סה"כ מגיעים כ-%76 מהכנסות פילת מהשוק הישראלי, אולם כאשר מגיעים לרווח הנקי התמונה מתהפכת. שולי רווח גבוהים יותר, בעיקר בבריטניה, מביאים לכך שכ-%71 מהרווח הנקי מגיע מעבר לים.

פילת הציגה ב-95' מכירות של 10.2 מיליון ליש"ט והרוויחה 400 אלף ליש"ט. בתשקיף, מעריכה הנהלת החברה, כי השנה יגדלו ההכנסות ב-%44 ל-15.6 מיליון ליש"ט והרווח כמעט יוכפל ל-750 אלף ליש"ט. לפי מספר זה המכפיל הנוכחי של פילת הוא כ-20, ואם תוכניות ההנהלה להכפיל את הרווח גם השנה ל-1.5 מיליון ליש"ט יתממשו, המכפיל העתידי הוא 10. «יונתן נשיא «פילת גייסה בלונדון 3.6 מיליון דולר לפי שווי חברה של 25 מיליון דולר «כ-%11.5 מהמניות נמכרו בישראל והשאר באנגליה