פילת תרכוש חברה אמריקנית בתחום שירותי כוח אדם במחיר של עד 8 מ' ד'

פילת צפויה להשלים בשבוע הבא את הנפקתה בלונדון

חברת התוכנה ושירותי כוח אדם, פילת טכנולוגיות, שמקווה להשלים עד אמצע השבוע הבא גיוס של כ-3.5 מיליון ליש"ט בבורסה האלטרנטיבית של לונדון (AIM), חתמה על הסכם לרכישת חברת NAI האמריקנית בתמורה לעד 8 מיליון דולר.

העיסקה מותנית בהשלמת הנפקתה של פילת, והיקפה הסופי תלוי ברווח, שאותו תציג החברה הנרכשת בשנים הקרובות. תמורת הרכישה תהיה 3.6 מיליון דולר במזומן ו-4.4 מיליון דולר במניות פילת.

NAI משווקת מוצרי תוכנה ושירותי ייעוץ בתחום כוח האדם - בדומה לפעילותה של פילת - והיא מעסיקה כ-20 עובדים. הכנסותיה השנה צפויות להגיע לכ-2 מיליון ליש"ט, והיא צפויה להרוויח כ-300 אלף ליש"ט. בין לקוחותיה נמנים פיליפ מוריס, איי.טי.אנד טי וקראפט.

פילת מנסה למכור לציבור המשקיעים הבריטי והישראלי עד ל-%22.9 מהחברה, לפי שווי של 15.3 מיליון ליש"ט, והיא מועמדת להיות החברה הישראלית החמישית הנרשמת למסחר בבורסת ה-AIM.

פילת, שפועלת בארץ כבר 20 שנה בתחום שירותי כוח האדם והתוכנה, נהנית בשנים האחרונות מפריחה בעסקיה.

הכנסות החברה בשנת 95' הגיעו ל-10.22 מיליון ליש"ט, ורווחיה לשנה זו עמדו על 406 אלף ליש"ט. פילת צופה, במסגרת תשקיפה, כי השנה יגדלו הכנסותיה ב%44 ל-14.68 מיליון ליש"ט, שהם כ-80 מיליון שקל, וכי רווחיה יגיעו ל-800 אלף ליש"ט. על פי תחזית זו מונפקת החברה לפי מכפיל רווח עתידי של 19.

בארץ, פילת מזוהה בעיקר עם מבחני מיון פסיכומטריים של עובדים. אבל, עיון בתשקיפה מגלה, כי מדובר בפעילות, שתרמה בחצי הראשון של השנה בסך הכל %13 מהכנסות החברה.

פילת החלה את דרכה בתחום משאבי האנוש, והיא מציעה כיום מספר כלי יעוץ ותוכנה לניהול מעקב אחר הקריירות של עובדים, הערכת עובדים ועוד. פעילות זו מבוצעת בארץ, בבריטניה ובהונג קונג, והיא תרמה %22 מהכנסות החברה בחציון הראשון.

השלמת הרכישה בארה"ב צפויה להגדיל את חלקו של תחום זה בכ-3 מיליון דולר נוספים, ובפילת מקווים, כי רכישה זו תאפשר לחברה להרחיב משמעותית את פעילותה בארה"ב. בין לקוחותיה של פילת בתחום זה, ניתן למנות את בריטיש טלקום, קינגפישר, קוקה קולה ועוד.

מקור ההכנסות מספר אחד של החברה הוא החברה הבת הגשמה, שפועלת בשוק העובדים הזמניים, ומתחרה בחברות כמו מנפאואר ודנאל. הגשמה מחזיקה בצוות של 600 עובדים זמניים, והכנסותיה השנה צפויות להגיע לכ-23 מיליון שקל, שהם כ-%35 מהכנסות החברה.

במקביל להנפקה, פילת מתכוונת לרכוש ממוקי המאירי, מנכ"ל הגשמה, את אחזקתו בה, שליש מהחברה, עבור עד 420 אלף דולר.

תחום נוסף, שבו פועלת פילת, הוא פיתוח תוכנות - למשל פרויקט של 2 מיליון דולר עבור רשת סקיי הבריטית, ושיווק תוכנה בארץ של חברות כמו נטסקייפ, סימנטק ואסימטריקס. פעילות זו תרמה %30 מהכנסות החברה בחציון.

ישראל אחראית ל-%76 מהכנסותיה של פילת בחציון, אבל מתברר, כי דווקא פעילותה של החברה מעבר לים, ובמיוחד בבריטניה, היא מקור הרווח המרכזי של החברה.

פילת צופה, כי %71 מרווחיה השנה ינבעו מחוץ לישראל. מיקי צוקרמן, יו"ר החברה, מסביר, כי הדבר נובע משולי רווח גבוהים יותר בבריטניה וממכירות מוגברות של תוכנה - שמניבה שולי רווח גבוהים - מעבר לים.

פילת מקווה לחדור לשווקים בינלאומים נוספים, כולל דרום אפריקה, אוסטרליה - שבה היא נעזרת בחברת רואי החשבון, קופר אנד ליברנד, ניו זילנד. לאחרונה אף הקימה החברה משרד במלזיה.

הבעלות על פילת מתחלקת בין מיקי צוקרמן, %15.4; שמואל שטח, %15.4; אביגדור רימר, %11; אבי אנגל, %9.4; בנימין מונטה, %6.8; וטרוור טולאן, %3.9. «מאת עמנואל תימור «פילת תרכוש חברה אמריקנית בתחום שירותי כוח אדם במחיר של עד 8 מ' ד' «פילת צפויה להשלים בשבוע הבא את הנפקתה בלונדון