פיצה האט: 700 מסעדות ייסגרו; כמה מאות - לזכיינים

פיצה האט שייכת כיום לחברת טרייקון גלובאל, שנותקה מפפסיקו ביחד עם רשתות קנטקי פרייד צ'יקן וטאקו בל. המסעדות שייסגרו מפסידות. במקביל תורחב הפריסה הבינלאומית

טרייקון גלובאל רסטורנטס, חברת המזון המהיר שהופרדה מחברת פפסיקו לפני חודשיים, הודיעה אתמול על שינויים מקיפים ברשת מסעדות פיצה האט שבבעלותה. היא תסגור יותר מ-700 מסעדות בלתי רווחיות, ותמכור מאות נוספות לזכיינים, בעלות של 425 מיליון דולר לאחר מיסים.

"זהו צעד חשוב ביותר, המיועד לשנות את החברה מכזו שהופרדה מפפסיקו לחברה העומדת בזכות עצמה", אמר עמנואל גולדמן, אנליסט בכיר בחברת ני"ע פיין-וובר בסאן פרנסיסקו. "וכנראה שזה לא יהיה הצעד האחרון", הוסיף.

ההוצאה שתרשום החברה כנגד רווחיה, בשיעור 2.79 דולר למניה, גדולה במיוחד, מאחר שערך השוק של טרייקון הוא 5.1 מיליארד דולר בלבד. הוצאה חד פעמית זו תגרום להפסד לחברה ברבעון הרביעי, שיסתיים בעוד שלושה שבועות.

פפסיקו השלימה את הניתוק של רשתות המזון המהיר שלה - קנטאקי פרייד צ'יקן, טאקו בל ופיצה האט - בהליך ספין אוף ב-7 באוקטובר. חברות אלו יצרו את טרייקון.

תכנית האירגון מחדש מיועדת לחולל מהפך בעתידה של פיצה האט. האחרונה, עם 12,300 מסעדות ברחבי העולם, אחראית לכ-%50 מרווחי טרייקון, אולם בשנים האחרונות נחלשה.

התחרות גוברת והולכת מרשתות פיצה אחרות, כגון דומינו, המספקת משלוחים לבתים, ומפיצריות מקומיות שהחלו לצוץ בכל פינה, הקשו על פעילות פיצה האט.

אנדרול פירסון, מנכ"ל טרייקון בן ה-72, אמר שצעד זה הוא "חשוב ביותר להגברת תזרים המזומנים, ולהתמקדות פיצה האט באסטרטגיות מוצלחות יותר".

שתי הנקודות העיקריות בתוכנית ההבראה של פיצה האט היא להיפטר ממסעדות שאינן מניבות רווחים מספיקים, ולהרחיב את נוכחותה בשווקים בינלאומיים. «מאת יעקב שרגל, ניו יורק «פיצה האט: 700 מסעדות ייסגרו; כמה מאות - לזכיינים «פיצה האט שייכת כיום לחברת טרייקון גלובאל, שנותקה מפפסיקו ביחד עם רשתות קנטקי פרייד צ'יקן וטאקו בל. המסעדות שייסגרו מפסידות. במקביל תורחב הפריסה הבינלאומית