קבוצת באס, בעלת הולידיי אין, תרכוש את אינטרקונטיננטל ב-2.9 מיליארד ד'

באס הבריטית מנהלת 2,400 מלונות תחת מותגי הולידיי אין. לאינטרקונטיננל 187 מלונות ב-69 מדינות, רובם יוקרתיים

קבוצת באס (BASS) הבריטית, בעלת רשת מלונות הולידיי-אין, רכשה את רשת המלונות אינטרקונטיננטל מקבוצת סאיסון סאיו (SAISON SEIYU) היפאנית, תמורת 2.9 מיליארד דולר במזומן ובכיסוי חובות. כך נמסר בשבת בלונדון.

באס תשלם 1.395 מיליארד דולר במזומן, ותקח על עצמה חובות בהיקף 1.044 מיליארד דולר, מתוכם יכוסו במזומן חובות בהיקף של 450 מיליון דולר.

סאיסון הוציאה את הרשת למכירה בתחילת החודש תמורת 3-2.5 מיליארד דולר, וביקשה לבצע את המכירה במהירות ובמזומן.

על רכישת הרשת התחרו, לצד באס, קבוצת פטריוט הוספיטליטי האמריקנית, סטארווד, בעלת רשת שרתון ווסטין ורשת מריוט העולמית, אם כי אף אחת מאלה לא אישרה רישמית כי הגישה הצעת רכישה.

לעומתן, דובר קבוצת לאדברוק הבריטית, בעלת רשת הילטון העולמית, מסר כי לאדברוק יצאה מהמירוץ, מאחר שלצורך ביצוע העיסקה נדרש אישור מאסיפת בעלי המניות, דבר שהיה מעכב את המכירה, למורת רוחה של סאיסון.

רשת אינטרקונטיננטל כוללת 187 מלונות בני 65 אלף חדרים, ב-69 מדינות, 117 מלונות מתוכם מנוהלים תחת מותג אינטרקונטיננטל ברמת 5 כוכבים דהלוקס, ביניהם מלונות מפורסמים כמו מלון אינטרקונטיננטל בניו-יורק, מלון מארק הופקינס בסאן-פרנסיסקו, מלון וויליארד בוושינגטון, הלה-גראנד בפריז, ומלון מייפייר בלונדון.

20 מלונות ברשת, בדרגת 4-3 כוכבים, הם תחת מותג פורום. 50 יתר המלונות ברשת הם עצמאיים, תחת הסכמי שיווק עם הרשת. הרשת היא בעלת או מחזיקה חוזים ארוכים ב-22 מלונות. סאיסון תמשיך לנהל את שני מלונות אינטרקונטיננטל בטוקיו.

באס היא בעלת רשת מלונות הולידיי-אין והולידיי-אין קראון פלאזה, בעלת רשת מסעדות, ובעלת קבוצת מבשלות השיכר השנייה בגודלה בבריטניה.

הרכישה תחזק את מיצובה של באס בשוק מלונות היוקרה, שמתרחב בשנים האחרונות בהתמדה ומחירי החדרים בו עולים, ותרחיב את הכיסוי העולמי שלה. הקבוצה מנהלת 2,400 מלונות תחת המותגים הולידיי-אין וקראון פלאזה.

לדברי יו"ר באס, סר יאן פרוסר, רכישת אינטרקונטיננטל, שכוללת מספר מלונות ייחודיים באתרי-מפתח בעולם, מתאימה לאסטרטגיה של באס להתרחב בתחומים עיסקיים מתפתחים. לדבריו, הרכישה תשפר את ההכנסות של באס, שיתבטאו בתוצאות השנה שמסתיימת בספטמבר 99'.

לדברי אנליסטים בלונדון, העיסקה טובה לבאס, בהתבסס על נתוני הרווח התפעולי של אינטרקונטיננטל שעמדו בסוף 97' על 144 מיליון דולר.

חברת סאיסון מקבוצת סאיו, בעלת רשת בתי כל-בו, הוציאה את אינטרקונטיננטל למכירה בתחילת פברואר על מנת להקטין את החוב שרובץ עליה, בעקבות התפשטות מהירה מדי בתחילת שנות ה-80. מוקדם יותר החודש מכרה סאיסון גם את אחזקותיה ברשת חנויות יפאניות.

סאיסון רכשה את רשת אינטרקונטיננטל מחברת גרנד מטרופוליטן הבריטית בשנת 88' תמורת 2.2 מיליארד דולר. דובר החברה בטוקיו מסר כי ההחלטה למכור נעשתה כעת, כי ניתן היה להשיג מחיר טוב כשעסקי המלונאות בפריחה. «מאת אביבה קרול «קבוצת באס, בעלת הולידיי אין, תרכוש את אינטרקונטיננטל ב-2.9 מיליארד ד' «באס הבריטית מנהלת 2,400 מלונות תחת מותגי הולידיי אין. לאינטרקונטיננל 187 מלונות ב-69 מדינות, רובם יוקרתיים