קובי אלכסנדר - הפרידה מהשותפים פעלה לטובתו

הרקע של נשיא קומברס, קובי אלכסנדר (46), אינו דומה לזה של דור יזמי ההייטק הצעירים והמתעשרים שצצו בישראל בשנים האחרונות. הוא לא מאלו שנולדו "עם העכבר ביד", ואת השכלתו רכש דווקא בתחום הפיננסי. בשנת 77' סיים אלכסנדר את הלימודים בחוג לכלכלה באוניברסיטה העברית ושם פעמיו להשלים תואר שני במנהל עסקים באוניברסיטת ניו יורק.

במהלך לימודיו בניו יורק עבד אלכסנדר בבית ההשקעות שירסון (לימים סמית' בארני), ובשנת 1980 התפרנס כיועץ פיננסי עצמאי לחברות בינלאומיות. בשנת 83', יחד עם גיסו, בועז משעולי, וחמו, פרופ' יחיעם ימיני, הקים את אפרת בישראל, וחמש שנים לאחר מכן רכש את מניותיהם ונשאר בעל השליטה היחיד בחברה. שנתיים מאוחר יותר, לאחר שהשלימה קומברס שינוי אסטרטגי עיסקי, החלה הפריצה הגדולה שלה שהביאה אותה השנה לשווי שוק של 1.3 מיליארד דולר.

אלכסנדר המתגורר בארה"ב מחזיק כיום ב-%4 ממניותיה של חברת האם, קומברס, חבילה ששוויה הנוכחי מגיע ל-50 מיליון דולר. אלכסנדר הינו עדיין העובד הבכיר בקומברס. בשנת 95' הגיע שכרו השנתי ל-343 אלף דולר ובנוסף לכך קיבל בונוס של 526 אלף דולר. בשנת 96' גדלו המכירות של קומברס בכ-%50 ושכרו של אלכסנדר ביחד עם הבונוס חצה ככל הנראה את גבול מיליון הדולר.

לפני כחצי שנה חבר אלכסנדר לאיל העסקים היהודי אמריקני, ג'ורג' סורוס, ויחד הקימו השניים קרן להשקעות הון סיכון בישראל בהיקף של 30 מיליון דולר. הקרן הנקראת קומסור (שילוב של קומברס וסורוס) תנוהל על ידי יעקב קורן, נציגו של אלכסנדר בישראל, והיא אמורה להשקיע בחברות ישראליות או כאלו שיש להן זיקה לישראל. קומסור מתכוונת להיעזר באפרת כבית גידול לחברות הייטק ישראליות בתחילת דרכן. «עמי גינזבורג «קובי אלכסנדר - הפרידה מהשותפים פעלה לטובתו «