קטאר ממתינה לתשובה סופית מישראל בנושא פרוייקט יבוא הגז הטבעי מהנסיכות

ראש הנציגות המסחרית של ישראל בקטאר: סביר שיהיה צורך ביותר ממקור אחד של גז

"קטאר עדיין ממתינה לתשובה ישראלית בנושא הגז הטבעי". כך אמר ל"גלובס" גורם קטארי בכיר. לדבריו, מודעת קטאר למיגוון הבעיות במשרדי הממשלה בישראל בעד ונגד העיסקה. משרד התשתיות, שנושא יבוא הגז הטבע עבר לתחום סמכותו, נותן בשלב זה עדיפות להשלמת המו"מ על יבוא גז טבעי ממצרים באמצעות צינור.

"הנושא נמצא בבדיקה מחודשת במשרד התשתיות. עדיין קיים בישראל עניין גם ברכישת גז מקטאר, אם כי לא מדובר בבחירה ראשונה של הפרוייקט. בכל מקרה, סביר שיידרש יותר ממקור אחד לגז", אמר ל"גלובס" סמי רוול, העומד בראש הנציגות המסחרית של ישראל בקטאר.

רוול הוסיף, כי לפני כשבועיים ביקרו בקטאר נציגי חברת אנרון, לסגירת הפרטים האחרונים של ההסכם. אנרון מנהלת את המגעים עם ישראל והודו לייצוא השלב השלישי של הגז משדה ראס-לאפאן שעל חוף הים.

חברת א.ב.ב מסרה לישראל לפני מספר חודשים ממצאי בדיקה שקבעו, כי חשמל שישראל תקנה מירדן, ושיופק מהגז הקטארי, עדיין יהיה זול יותר מהתעריף שגובה חברת החשמל הישראלית. כך מסרו ל"גלובס" מקורות המקורבים לנושא.

ממשלת קטאר עדיין מתנה את שיפור היחסים הכלכליים עם ישראל בהתקדמות בתהליך המדיני. רוול העריך, כי כאשר תהיה התקדמות משמעותית בתהליך המדיני, שתלווה בשיפור ניכר באווירה במזרח התיכון, תפתח קטאר את נציגותה המסחרית בישראל, ותסיר את החרם הערבי הראשוני. «מאת אורה קורן, קטאר «קטאר ממתינה לתשובה סופית מישראל בנושא פרוייקט יבוא הגז הטבעי מהנסיכות «ראש הנציגות המסחרית של ישראל בקטאר: סביר שיהיה צורך ביותר ממקור אחד של גז