קצב עמד להודיע על התפטרות מהממשלה על רקע אירועי שנת ה-50 - אך חזר בו

הודיע על התפטרותו מתפקיד השר הממונה על אירועי היובל: "לא טוב ששני סוסים ימשכו את העגלה"

שר התיירות וסגן רה"מ, משה קצב, הודיע היום (ד') על התפטרותו מתפקידו כשר הממונה על אירועי שנות ה-50. "עמותת אירועי שנות ה-50 מתנהלת בידי שני ראשים - לשכת ראש הממשלה ואני. לא טוב ששני סוסים ימשכו את העגלה. צריכה להיות כתובת אחת. אני רוצה שדורון שמואלי יצליח בתפקידו. לכן החלטתי לוותר על תפקידי", אמר קצב.

שר החקלאות רפאל איתן הודיע לדורון שמואלי על הפסקת כהונתו כיו"ר המועצה לשווק פרי הדר, עקב מינויו לראשות עמותת ה-50.

קצב הוסיף, כי הוא התכוון להתפטר מהממשלה, אולם חזר בו ברגע האחרון רק לאחר שלשכת רה"מ פירסמה הודעת תמיכה פומבית בו. כשעתיים לפני כינוס מסיבת העיתונאים, בה התכוון השר קצב להודיע על התפטרותו מן הממשלה, פירסם שי בזק, יועץ התקשורת של רה"מ, את ההודעה הבאה: "לשכת רה"מ מגנה בתוקף את הפירסומים שהיו בימים האחרונים נגד השר קצב ומצטערת עליהם. רה"מ כעס על פירסומים אלו והורה לבדוק את מקורם. רה"מ אמר כי יש לו אמון מלא בשר קצב והוא נותן לו גיבוי מלא על כל פעולותיו".

למרות הודעת התמיכה של רה"מ, מתח השר קצב ביקורת קשה על לשכת רה"מ ועל מקורביו של נתניהו. קצב האשים את לשכת רה"מ בפירסום ידיעות כוזבות אודותיו. "בימים האחרונים הייתי עד לאחת התופעות החמורות והמכוערות ביותר. בשם מקורבי רה"מ, ולשכת רה"מ, טיפטפו במשך 10 ימים ידיעות שמאוד מאוד פגעו בי. אני שואל מדוע לא היה למישהו את האומץ לבוא ולומר את הדברים האלה בצורה גלויה וברורה ובשמו המלא. צריך להיות ברור - מי שפוגע בכבודו של שר, פוגע גם בכבודו של ראש הממשלה", אמר קצב. לדבריו, הוא מאס בשיטותיהם של מקורבי רה"מ, ולכן החליט להתפטר מתפקידו כממונה על אירועי שנות ה50.

"אני חושב שלשכת רה"מ חייבת לערוך חשבון נפש נוקב. שרי הממשלה ראויים וזכאים למלוא הכבוד המגיע להם והם לא יכולים להיות כל הזמן אסקופה נדרסת" אמר קצב.

קצב הוסיף, כי הוא נקלע למצב בלתי נסבל, שלא הותיר בפניו ברירה אלא להתפטר מתפקידו כמתאם חגיגות היובל. הוא מתח ביקורת על התנהגותם של מי שעמדו בראש עמותת אירועי שנות ה-50, ובעיקר של יצחק מודעי, יו"ר העמותה שהתפטר.

לפני יומיים המליץ קצב לרה"מ לפרק את העמותה, לאחר שהתפטרה גם מ"מ היו"ר, חנה גרטלר, ולפזר את האחריות לארועי היובל בין משרדי הממשלה השונים. נתניהו התנגד, והחליט למנות את דורון שמואלי ליו"ר במקום גרטלר.

הקש האחרון שהביא להתפטרותו של קצב היה המידע המבוסס שהגיע מלשכת רה"מ, ושלא הוכחש, שעבודת העמותה תתנהל מעתה ישירות מול משרד רה"מ.

ברקע התפטרותו של השר קצב מתפקידו כמתאם אירועי שנת ה-50 עומדות הפגיעות שספג מכיוונו של מודעי, אשר האשים את קצב באחריות למחדלים הארגוניים לקראת אירועי היובל. הוא אמר בזמנו: "השר קצב מכניס מקלות בגלגלים. הוא לא יודע מה מתרחש. הוא לא ביקר מעולם במשרדי העמותה". קצב הגיב על כך והאשים את מודעי שאיננו דובר אמת. "כל בקשותיו של מודעי מולאו אבל הוא העדיף לדבר ישירות עם ראש הממשלה. זה לא תקין", אמר. מודעי האשים בתגובה כי קצב רק מחפש פירסם. «מאת זאב קליין «קצב עמד להודיע על התפטרות מהממשלה על רקע אירועי שנת ה-50 - אך חזר בו «הודיע על התפטרותו מתפקיד השר הממונה על אירועי היובל: "לא טוב ששני סוסים ימשכו את העגלה"