ראשי רשויות בנגב: מפעלי הכימיה מסתירים דו"חות על פליטת חומרים מסוכנים

המפעלים ברמת חובב מכחישים ההאשמות על הסתרת מידע

ראשי רשויות בנגב ואירגוני איכות הסביבה טוענים, כי מפעלי הכימיה ברמת חובב, בעיקר מכתשים וחברת הברום, מסתירים מזה תקופה ארוכה דו"חות פליטת חומרים מסוכנים מהמפעלים, המגלים חריגה מהרמות המותרות בפליטת חומרים מסוכנים. המפעלים מכחישים את ההאשמות.

כך טענו היום (ב') ראש מועצת עומר, ח"כ פיני בדש, ראש המועצה האזורית רמת נגב (שבתחומה נמצאת רמת חובב) שמואל ריפמן, ונציגי החברה להגנת הטבע, גרין פיס, וגופים נוספים, במסיבת עיתונאים שערכו לאחר סיור באתר הפסולת הרעילה ברמת חובב.

לטענת ריפמן, כל הבקשות שהוגשו למשרד לאיכות הסביבה ולהנהלות המפעלים לבדוק את הדו"חות, נדחו על הסף ללא נימוקים, תוך טענות כי המפעלים ברמת חובב אינם מזהמים. לדבריו, קיים חשד כי המועצה התעשייתית רמת חובב מנסה לנטרל את היחידה הסביבתית.

עוד הוא טוען, כי המועצה התעשייתית השקיעה מאות אלפי דולרים במכשירים לניטור אוויר אשר התגלו כבלתי מתאימים. בנוסף, הופסקה עבודת המכשיר המודד חומרים אורגניים לפני כחצי שנה.

מועצת רמת חובב וכן הנהלות מכתשים, קבוצת הברום ומפעלים אחרים, הכחישו היום בתוקף את הטענות, לפיהן הן מסתירות דו"חות ניטור המגלים דליפות חומרים מסוכנים. עוד נטען בתגובה, כי המפעלים משקיעים מיליוני דולרים בטיפול בחומרים הכימיים ובניטור. «מאת גדי גולן «ראשי רשויות בנגב: מפעלי הכימיה מסתירים דו"חות על פליטת חומרים מסוכנים «המפעלים ברמת חובב מכחישים ההאשמות על הסתרת מידע