רויאל-ג'ורדניאן תפעיל 2 טיסות שבועיות בקו עמאן-חיפה-עמאן

נציגי החברה: שדה התעופה בחיפה משמש כ"עוקף נתב"ג"

חברת התעופה הירדנית, רויאל-ג'ורדניאן, תבצע מחר (ד') את הטיסה המסחרית הראשונה בקו עמאן-חיפה. החברה עיכבה את פתיחת הקו בחודש, בגלל צום הרמדאן. הטיסות יבוצעו על ידי החברה-הבת לטיסות שכר, רויאל-ווינגס, המבצעת גם את הטיסות לנתב"ג.

מנכ"ל טיולי הגליל, נציגת רויאל-ג'ורדניאן בישראל, משה חננאל, דחה הערכות לפיהן פתיחת הקו נדחתה מחשש לחוסר כדאיות כלכלית. לדבריו, הקו עמאן-חיפה יהיה אטרקטיבי במיוחד עבור נוסעים מקרב ערביי הגליל ושאר תושבי הצפון. "אנו צופים כי לאחר תקופת הרצה הקו יחזיק את עצמו", מסר חננאל.

החברה מתכוונת להפעיל בקו שתי טיסות שבועיות. הטיסה לעמאן וממנה, שתבוצע במטוסים מדגם דאש-8 בעלי כ-50 מקומות ישיבה, תימשך כ-40 דקות. בקו לנתב"ג היא מפעילה 6 טיסות שבועיות.

חננאל: "מבחינתנו, שדה התעופה בחיפה הוא בבחינת 'עוקף נתב"ג', ויאפשר לנוסעים רבים להגיע לירדן ומשם לטיסות המשך למזרח-הרחוק ולצפון-אפריקה, מבלי להיקלע לשדה העמוס".

לדבריו, אל-על היתה מעדיפה שהקו לחיפה "כלל לא היה קיים", כיוון שהיא חוששת שפיתוח שדה התעופה בחיפה ישרת בעיקר את חברות ארקיע וישראייר. לאל-על אין מטוסים המתאימים לפעילות בחיפה.

רשות שדות התעופה החלה בעבודות להרחבת טרמינל הנוסעים בשדה התעופה הבינלאומי של חיפה, בעלות של כ-8 מיליון שקל. העבודות יימשכו כשנה וחצי. קווי הטיסה מחיפה לתורכיה ולקפריסין, הופכים אותו לשדה תעופה בינלאומי לשירות כ-2 מיליון תושבי צפון הארץ. «מאת דרור מרום «רויאל-ג'ורדניאן תפעיל 2 טיסות שבועיות בקו עמאן-חיפה-עמאן «נציגי החברה: שדה התעופה בחיפה משמש כ"עוקף נתב"ג"