רשות לאומית להסמכת מעבדות תקני שיווק

הצעת חוק נוספת ששר התמ"ס העביר בקריאה ראשונה באותו מעמד: חוק הרשות הלאומית להסמכת מעבדות. שרנסקי הסביר שהרשות המוצעת תקבע איזו מעבדה ראויה לבדוק מוצרים המיועדים לשיווק, מבחינת איכותם והתאמתם לתקנים לאומיים ובינלאומיים. במלים אחרות: לעשות סדר בתחום שבו, כדברי השר, "אין כיום כללים ברורים, שלפיהם מגדירים איזו מעבדה מאושרת לעשות זאת, או חייבת לבדוק אם מוצר זה או אחר מתאים לתקן".

השר הקודם, מיכה חריש, הקים ועדה לבדיקת נושא ההסמכה, בראשות יו"ר לשכת המהנדסים והאדריכלים, שמואל סורק. הוועדה המליצה על הקמת הרשות הלאומית להסמכת המעבדות, שתקבע את כללי ההסמכה, וכך נולדה הצעת החוק.

שר התמ"ס רואה שני יתרונות שיצמחו מהחוק: יצירת הכרה דו-צדדית בין ישראל לרשויות דומות שקיימות במדינות אחרות. שרנסקי: "זה יעזור לכלכלה שלנו להשתלב בשוק הבינלאומי. תו תקן שמקבל מוצר בישראל על פי החלטה של מעבדה מאושרת על ידי הרשות, הוא למעשה בעל תקן בינלאומי, ויכול להיכנס לכל מדינה מפותחת בלי בדיקות נוספות".

יתרון שני: "במצב הקיים, שבו קיימות מספר מעבדות, שכל מוסד יכול לבחור אחת מביניהם, מתן ההסמכה יעזור לפתח תחרות על בסיס שווה בין המעבדות, שגם תביא לירידת מחירי הבדיקות".

גם הצעת חוק זו עברה לוועדת הכלכלה, להכנה לקריאה שניה ושלישית. « «רשות לאומית להסמכת מעבדות תקני שיווק «