שרון מערער לבית המשפט העליון על פסק הדין בנושא מלחמת לבנון

טוען: בגין הכחיש חד-משמעית את טענות הרמייה; בנזימן הוציא לשון הרע

שר התשתיות, אריאל שרון, עירער היום (ה') לבית המשפט העליון על פסק דינו של ביהמ"ש המחוזי בתל-אביב, אשר דחה את תביעתו בגין הוצאת לשון הרע כנגד עוזי בנזימן ו"הארץ", בנוגע למהלכי מלחמת שלום הגליל.

עניינו של הדיון הוא מאמר מחודש מאי 1991, בו כתב בנזימן, כי מנחם בגין ידע היטב, כי שרון רימה אותו, אבל הוא אינו רוצה להסתיר מאחורי גבו הרחב של שר הביטחון שלו את אחריותו האישית של ראש הממשלה למלחמה, לתהפוכותיה, לתוצאתה ובעיקר למחירה. השופט משה טלגם דחה את תביעת לשון הרע של שרון, וקבע שהוא אכן רימה את בגין.

בערעור טוען שרון, באמצעות עוה"ד יעקב וינרוט ודב ויסגלס, כי בגין אמר בראיון מוקלט בתוכנית "מוקד" ובהזדמנויות נוספות בכנסת, כי לא רומה ולא הולך שולל. הממשלה, כך אמר בגין, היא שהכתיבה את המהלכים, לאחר שקיבלה אינפורמציה מלאה. לדברי שרון, התנהגותו החד-משמעית של בגין מעידה כמאה עדים שלא רומה כלל.

שרון טוען, כי ביהמ"ש המחוזי נכשל בשני כשלים מרכזיים. האחד הוא היומרה ההיסטורית, כאשר ביהמ"ש נסחף היסחפות רבה לשיח היסטורי, ועירבב ראיות קבילות בראיות בלתי קבילות, והשופט נעשה כמו נביא המביט אחורנית וחורץ דין היסטורי. השני - כשל השיחזור, כאשר העדיף בית המשפט סיפור פשוט, פשטני דרמטי ואחיד, על פני תפיסה מאוזנת של המציאות, שהיא מורכבת ומסועפת.

לדברי שרון, ביהמ"ש המחוזי טעה, כאשר לא הבחין בין טענת "אמת דיברתי", המחייבת התרכזות בראיות קבילות, לבין טענת תום הלב, המחייבת התרכזות בראיות שהיו ידועות לבנזימן בעת הפירסום. ביהמ"ש המחוזי עירבב בין אלה, קיבל ראיות בלתי קבילות להוכחת אמיתות הפירסום, והשתמש בראיות שבנזימן כלל לא הסתמך עליהן בעת הפירסום.

בהמשך הערעור טוען שרון, כי יש להתייחס להכחשותיו המפורשות של בגין לעניין הרמייה הנטענת. עוד נאמר, כי ביהמ"ש המחוזי טעה כאשר התייחס למאמריו של בני בגין אודות השיחה שניהל עם אביו המנוח, כבסיס למימצאים. «מאת שמואל דקלו «שרון מערער לבית המשפט העליון על פסק הדין בנושא מלחמת לבנון «טוען: בגין הכחיש חד-משמעית את טענות הרמייה; בנזימן הוציא לשון הרע