שש רשתות מלונות מתחרות על רכישת אינטרקונטיננטל ב-3-2.5 מיליארד דולר

הילטון קורפ ולאדברוק עשויות לשתף פעולה ברכישה

שש רשתות מלונות בינלאומיות מתחרות על רכישת רשת המלונות אינטרקונטיננטל שבבעלות קונצרן סייסון סאיו היפני. לפי הערכות, ערך הרשת עומד על 2.5-3 מיליארד דולר. מכירת הרשת היא תוצאה של המפולת בשוק ההון במזרח הרחוק.

בין המתמודדים: מריוט אינטרנשיונל; קבוצת פטריוט אמריקן הוספיטליטי; הקונצרן הבריטי באס, בעל רשת הולידיי-אין העולמית; קבוצת סטארווד (שהשתלטה לפני מספר חודשים על רשת שרתון של ITT, ובעלת רשת ווסטין); הילטון הוטלס קורפ. האמריקנית (שהפסידה מול סטראווד בהשתלטות על שרתון); וקבוצת לאדברוק, בעלת רשת הילטון הבינלאומית.

אנליסטים מעריכים כי הילטון קורפ. ולאדברוק עשויות לשתף פעולה ביניהן ברכישה.

ידיעות על כוונות המכירה פורסמו בעתונות הבריטית לפני שבוע, וגרמו תחילה לירידה במניות לאדברוק ובאס בבורסה של לונדון, עקב חשש של אנליסטים ששתי הקבוצות ייקלעו למאבק שליטה קשה, שיקפיץ את מחיר הרכישה.

דוברי שתי החברות סירבו להתייחס לידיעות, אולם אנליסטים העריכו כי קבוצת באס תהיה מעוניינת להרחיב את אחיזתה בשוק מלונות היוקרה, מעבר ל-125 מלונות הולידיי-אין קראון פלאזה שבבעלותה באירופה, גם למזרח הרחוק.

המכירה אמורה להתבצע עוד החודש, והיא תוצאה מהמשבר שעובר על קונצרנים במזרח הרחוק בעקבות המפולות בשוק ההון, שגרמו לחובות כבדים של סייסון (Saison) בעסקי הקמעונאות, בהם היא עוסקת לצד המלונאות. סייסון התכוונה להנפיק חלק מהרשת בבורסה בניו-יורק, דבר שלא התבצע.

דובר החברה בטוקיו אישר כי החברה זנחה את התוכנית להנפיק בניו-יורק, ומסר כי כמה יזמים מגלים עניין גדול ברכישת הרשת, וכי החברה בודקת כמה חלופות כדי למקסם את ערכה.

עיתון יפאני אישר כי סייסון מתכוונת לכסות חלק מחובותיה באמצעות הרווח מהמכירה. עוד נמסר כי סייסון מתנה את הרכישה בתשלום במזומן בלבד.

יצויין כי המחיר המוערך עבור הרשת גבוה בכ-1 מיליארד דולר מהמחיר אותו שילמה סייסון, כאשר רכשה את הרשת מקבוצת גרנד מטרופוליטן הבריטית בשנת 1988 תמורת 2 מיליארד דולר.

רשת אינטרקונטיננטל כוללת 212 מלונות ב-76 מדינות, ביניהם מלונות מפורסמים כמו אינטרקונטיננטל בניו-יורק, מלון מארק הופקינס בסאן-פרנסיסקו, מלון ויליארד בוושינגטון, לה-גראנד בפריז, והמייפיר בלונדון.

מבין המלונות, 31 מלונות ממוקמים ב-15 מדינות בפסיפיק-אסיה, והיתר כ-70 מלונות ב-30 מדינות אירופיות. 133 מלונות מתוכם פועלים תחת המותג היוקרתי לקשרי אינטרקונטיננטל, ועוד 27 פועלים תחת מותג פורום, שמיועד לשוק הביניים. 52 מלונות הם עצמאיים ומחוברים רק למערכת ההזמנות העולמית של אינטרקונטיננטל.

רק 23 מלונות ב-18 ערים, כולל 3 מהמלונות בלונדון, נמצאים בבעלות של סייסון, היתר פועלים תחת חוזי ניהול, זכיינות או הסכמי שת"פ עם הרשת.

אינטרקונטיננטל אינה פועלת בארץ. מלון ראשון של הרשת נמצא בבנייה מזה זמן ממושך מול הדולפינריום בחוף תל-אביב על-ידי חברת נהל של דוד טייג. «מאת אביבה קרול «שש רשתות מלונות מתחרות על רכישת אינטרקונטיננטל ב-3-2.5 מיליארד דולר «הילטון קורפ ולאדברוק עשויות לשתף פעולה ברכישה