תנחום אורן יממן מחצית מרכישת השליטה באינטר-גאמא ע"י דיבידנד

אינטר-גאמא תחלק לבעלי המניות 45.2 מיליון שקל, כל רווחיה הצבורים

היום (ג'), בשעה 10:00 בבוקר, עברה השליטה בחברת אינטר-גאמא לידי מנכ"ל החברה תנחום אורן. אורן, במשותף עם חברת ההשקעות פי.בי של משפחת ספרא, רכש %57 ממניות ההון באינטר-גאמא מידי החברה לישראל, תמורת 69 מיליון שקל. יחד עם אחזקותיו הקודמות של אורן בחברה, מחזיקים בעלי השליטה %75 ממניות ההון של אינטר-גאמא, עם אופציה לרכוש מידי החברה לישראל בתוך תשעה חודשים כ-%12 נוספים מהמניות.

בשעה 13:47 דיווחה אינטר-גאמא לבורסה כי תחלק את כל רווחיה הצבורים, בסכום של 45.2 מיליון שקל, כדיבידנד לבעלי המניות. המועד הקובע לחלוקת הדיבידנד יהיה ה-13 במאי ומועד התשלום (ממנו ינוכה מס במקור של %25) ה-28 בחודש. חלקם של אורן ופי.בי בדיבידנד יעמוד על כ-35 מיליון שקל, מחצית מהיקף ההשקעה שלהם ברכישת השליטה.

בהכרזת הדיבידנד ניתנת למעשה המחצית השנייה של התשובה (לאחר הכנסת פי.בי כשותפה לרכישה) על השאלה כיצד מתכוון המנהל השכיר אורן לממן את רכישת השליטה באינטר-גאמא. מדובר בפעם הראשונה שבה רוכש מנכ"ל חברה בורסאית את מניות השליטה בה מידי הבעלים, והיא מקדימה מהלך דומה המתבצע בימים אלה בחברת אוורגרין השקעות. סביר להניח, כי גם שם ינקטו המנהלים, שהגישו הצעת רכש למחיקת החברה מהמסחר בבורסה, בדרך דומה של מימון חלק מהרכישה.

על פי הסכם השותפות בין אורן לפי.בי, תתבצע רכישת המניות מידי החברה לישראל ביחס של 45:55. החברה לישראל, שממשיכה בינתיים להחזיק %12 ממניות ההון, תרשום כתוצאה מהעברת מניות השליטה רווח הון של 20 מיליון שקל ברבעון השני של השנה.

חברת אינטר-גאמא סיימה את שנת 97' עם הכנסות של 346.3 מיליון שקל ורווח של 10.7 מיליון שקל. אחזקותיה הבולטות של החברה הן בתחום האלקטרוניקה (חברת רפק, שפיתחה את מערכת דלקן 2000) והמסחר (שיווק מוצרי הדמיה וצילום מתוצרת קודאק)