תקדים עולמי: פיצה האט תמכור קוקה קולה בארץ

כך גם קנטאקי פרייד צ'יקן * שתי רשתות המזון נמצאות בבעלות פפסיקו, המפעיל הסדרים כובלים המחייבים מכירת משקאות פפסי בלבד

פיצה האט ישראל חתמה עם קוקה קולה ישראל על הסכם, לפיו תמכור במסעדות פיצה האט וקנטאקי פרייד צ'יקן בארץ את משקאות קוקה קולה. כך נודע ל"גלובס". ההסכם ייכנס לתוקפו ב-1 בינואר 98'.

משקאות פפסי, שנמכרו עד כה בסניפי הרשתות בארץ, לא יימכרו בה עוד. ההסכם חשוב במיוחד לאור העובדה, שפיצה האט העולמית נמצאת בבעלות פפסיקו, ובמסעדותיה ברחבי העולם נמכרים רק משקאות פפסיקו. הסכמים ברוח זו כובלים את כל הזכיינים המפעילים את סניפי קנטאקי פרייד צ'יקן, טאקו בל ופיצה האט בעולם.

מהנהלת פיצה האט אישרו את הידיעה. סמנכ"ל השיווק של החברה, יוסי קורן, אמר היום (ד') ל"גלובס", כי בחוזה הזיכיון שהועבר לידי קבוצת פנטהאוז, בבעלות שלמה דהוקי, מידי כלל, ועליו חתמה פנטהאוז, היתה הבנה שבאופן טבעי ישתמשו במסעדותיה במשקאות פפסי. אולם בבדיקה שעשו עורכי הדין של פנטהאוז בחוזים, התברר שהחברה איננה כבולה לשימוש במשקאות אלה. לאחר ששוגרה הבנה ברוח זו להנהלת פפסיקו, הביעה זו התנגדות אולם, כך אומרים בפיצה האט, בסופו של דבר הגיעה ההנהלה העולמית למסקנה שאין דרך חוקית לכפות את השימוש במשקאות פפסי על הסניפים הישראליים.

מחזור מכירות פיצה האט יעמוד השנה על כ-90 מיליון שקל. בארץ פועלים 20 סניפים של פיצה האט, בהם 14 סניפי משלוחים ו-6 סניפי קנטאקי פרייד צ'יקן. השנה פתחה הרשת 3 סניפים חדשים של פיצה האט ובשנה הבאה מתוכננים להיפתח שתי מסעדות וכ-5 סניפי משלוחים בהשקעה כוללת של כ-3 מיליון דולר.

פיצה האט, שנרכשה על ידי שלמה דהוקי מידי חברת כלל, הגיעה ב-96' להפסדים של כ-10 מיליון דולר. את החברה ניהל עד לפני שנה מנהל חיצוני, פול ואן סטאדן, שעזב בינתיים את תפקידו. באפריל השנה הוחלפה הנהלת החברה. גדי גרנות מונה למנכ"ל החברה, חנן וולקן, ששימש בעבר מנהל מותג קנטאקי פרייד צ'יקן, מונה למנהל התיפעול.

בעקבות השינויים החלו פעולות להבראת החברה, פוטרו %30 מן העובדים, עלויות המזון הורדו ובהנהלת פיצה האט אומרים, כי השנה תרשום החברה לראשונה רווח תיפעולי.

קורן מסר, כי במסגרת השינוי בניהול החברה ובתפיסה השיווקית שלה תמשיך החבירה של פיצה האט למותגים גדולים ומובילים. קוקה קולה, בן אנד ג'ריס, ויזה וישראכרט ואחרים.

לאחרונה פרשה חברת פפסיקו רסטורנטס אינטרנשיונל מניהול ישיר של פפסיקו, בעיסקת ספין אוף, והפכה לחברה נפרדת בשם טרייקון. טרייקון עשתה צימצום ניכר בפעילותה, החליטה לסגור מסעדות לא מצליחות ולמכור זכיינויות רבות ככל האפשר לזכיינים בעולם. לפיצה האט למעלה מ-9,000 מסעדות ברחבי העולם, לקנטאקי פרייד צ'יקן כ-11 אלף מסעדות. כמו כן מפעילה החברה בעולם מסעדות של מזון מהיר מכסיקני - טאקו בל. בשלב זה לא הוחלט על הפעלת מסעדות אלו בארץ.

טמפו היא נציגת פפסי בארץ. מנכ"ל טמפו, יקי ודמני, אמר ל"גלובס" בתגובה, כי טמפו לא מוכנה היתה להיגרר להצעות הכספיות שהציעו מתחרים כדי להיכנס ולעבוד עם פיצה האט. "הנושא נמצא כרגע בבירור עם רשת פיצה האט ולכן אינני יכול למסור פרטים נוספים. ההסכם בינינו תקף לפחות שנה. טמפו לא היתה פועלת מול לקוח פוטנציאלי, שיש לו הסכם בתוקף עם חברה מתחרה", אמר ודמני. «מאת זהבה דברת «תקדים עולמי: פיצה האט תמכור קוקה קולה בארץ «כך גם קנטאקי פרייד צ'יקן * שתי רשתות המזון נמצאות בבעלות פפסיקו, המפעיל הסדרים כובלים המחייבים מכירת משקאות פפסי בלבד