מיזוג בנק אמריקאי-ישראלי בבנק הפועלים יושלם השבוע

בסוף השבוע יושלם מיזוג בנק אמריקאי-ישראלי לתוך בנק הפועלים. המיזוג נועד לחסוך עלויות ולצמצם את מצבת העובדים. בנק אמריקאי-ישראלי נמצא בבעלותו המלאה של בנק הפועלים, ו-300 עובדיו הם עובדי בנק הפועלים, ולכן חלקם הגדול ישולב בבנק.

החל מהשבוע הבא יהפכו כל 17 סניפי בנק אמריקאי-ישראלי לסניפי בנק הפועלים ובהמשך צפוי, כי חלקם ייסגר. כתוצאה מהמיזוג הופכים כל לקוחות בנק אמריקאי-ישראלי ללקוחות בנק הפועלים, וחשבונם ימשיך להתנהל באותו סניף שבו הוא מנוהל כיום.

התוצאות הכספיות של בנק אמריקאי-ישראלי ממילא נכללות כיום בדו"חות של בנק הפועלים. עיקר הצמצום בהוצאות יהיה בביטול יחידות המטה וההנהלה של בנק אמריקאי-ישראלי, שבהן מועסקים כיום 100 עובדים. בנוסף, מקבלים עובדי בנק אמריקאי-ישראלי עדיפות על פני עובדי בנק הפועלים בהצטרפות לתוכנית הפרישה מרצון, במטרה להביא לפרישת חלק ניכר מהם. העובדים שיישארו ישובצו בסניפים וביחידות המטה של בנק הפועלים.

בנק אמריקאי-ישראלי סיים את 98' ברווח נקי של 13 מיליון שקל. הונו העצמי עומד על 232 מיליון שקל, והיקף המאזן מסתכם ב-4.5 מיליארד שקל. ההוצאות התפעוליות של בנק אמריקאי-ישראלי הסתכמו אשתקד בכ-117 מיליון שקל, והמיזוג צפוי לחסוך חלק מהוצאה זו