משפחת קרמרמן השתלטה על עץ לבוד - לאחר חילוקי דעות עם משפחת יהודאי

הגיעה לאחזקה ישירה של %43 וחתמה על הסכם עם משקיע המחזיק ב-%10 נוספים

משפחת קרמרמן, בראשות דוד קרמרמן, השתלטה על חברת האחזקות עץ לבוד, שמניותיה נסחרות בוול-סטריט. בידי המשפחה - במישרין ובעקיפין - %53 מן המניות, לאחר שקודם לכן חילקה את השליטה עם משפחות יהודאי וסלט. כך נודע ל"גלובס".

לפני ההשתלטות החזיקה משפחת קרמרמן ב-%33 ממניות עץ לבוד, הפועלת בעיקר בתחומי ייצור ושיווק העץ לסוגיו. בימים האחרונים רכשה המשפחה %10 ממניות החברה בוול-סטריט. כמו כן, חתמה המשפחה על הסכם שיתוף פעולה עם משקיע אמריקני, ג'ון וינפלד, המחזיק ב-%10 נוספים.

משפחת קרמרמן נקטה במהלך ההשתלטות, בעקבות חילוקי דעות עם משפחת יהודאי על אופן ניהול החברה. עד כה התחלקו זכויות הניהול בחברה בין שתי המשפחות. קרמרמן אמר ל"גלובס", כי טרם סוכם אופן הניהול העתידי של החברה.

בידי משפחת יהודאי %23 ממניות עץ לבוד. משפחת סלט, שהיתה אף היא ממייסדי החברה, מחזיקה ב-%6 נוספים.

שווי השוק של עץ לבוד הוא 32 מיליון דולר. אשתקד הרוויחה החברה 2.9 מיליון דולר, על מכירות בהיקף 100 מיליון דולר, אך ברבעון הראשון של השנה עברה להפסד של 400 אלף דולר, בשל הפסדי החברה הבת, לבידי אשקלון.

הזרוע הרווחית היחידה בקבוצה היא כיום חברת הפורמייקה ספן. עם זאת, קשיי התעשייה המקומית גרמו למפעל ספן לעבור לאחרונה לעבודה בשתי משמרות בלבד, אחרי שבמשך מספר שנים פעל בשלוש משמרות.

לקבוצת עץ לבוד מפעל בפתח-תקוה, שהפסיק לייצר ואשר בכוונתה להסב אותו לפרוייקט נדל"ן. מפעל נוסף - מ.ד.פ - העוסק בייצור לוחות אם.די.אף, משותף לאמפ"ל התחתון. בסך הכל מעסיקה החברה 700 עובדים