ההתחלה החדשה של פיינגולד: גייס 8 מיליון ד' לסטרט-אפ אורסוס

החברה מפתחת כלי קישור מהיר לסחר אלקטרוני בין-תאגידי

אריה פיינגולד, ששימש כיו"ר חברת מרקורי אינטראקטיב, עזב את החברה והקים סטרט-אפ חדש בשם אורסוס, המפתח תוכנות ליישומי מסחר אלקטרוניים. היום (ב') גייסה החברה 8 מיליון דולר על ידי קבוצת משקיעים, שהמובילים מביניהם הם כלל תעשיות, קרן ההשקעות סידר ופיינגולד עצמו.

בפגישה עם עיתונאים סרב פיינגולד למסור מה שיעור החזקתו בחברה החדשה, אולם אמר, שמאז ומתמיד האמין בחלוקה רחבה של המניות לעובדים. "50 העובדים הראשונים בדייזי הפכו למיליונרים וכך גם 50 העובדים הראשונים במרקורי. אני מאמין בחלוקה רחבה, אין לנו עובדים שאין להם אחזקות משמעותיות".

חברת אורסוס מפתחת פתרון חדשני לתחום צומח בשם קישור יישומים באמצעות האינטרנט. הפתרון של החברה מאפשר לקשר במהירות אתרים של חברות מסחריות, כדי לאפשר להן לבצע טרנזאקציות אלקטרוניות זו עם זו.

לדברי פיינגולד, האינטרנט מעניקה הזדמנות מיוחדת לפתרון זה, משום שלראשונה, כל המשתמשים פועלים באמצעות אותו ממשק. "לכולם ידוע שרוב הפעילות הכלכלית העולמית נעשית באמצעות פעולות מסחריות בין החברות לבין עצמן. הפתרון של אורסוס מאפשר לקשר במהירות חברות מסחריות. אם עד היום חיבור היישומים של ספקים ולקוחות דרש לעיתים שנה או שנתיים, באמצעות הפתרון של אורסוס הדבר ייעשה בתוך ימים ספורים".

את הרעיון של אורסוס הגה אמיר ויינברג, לשעבר קיבוצניק ממנרה, בן 39, שעבד בתפקידי ניהול ופיתוח במרקורי ב-9 השנים האחרונות