אש בבוכנה

הדו"חות הנוצצים אינם צריכים להסיח את הדעת מן העיקר. פורד וג'נרל מוטורס דיווחו על שיאי רווח והכנסות ברבעון השניה של השנה, אך במנועיהן ניצתה אחת הבוכנות. שתי היצרניות הגדולות בעולם מייצרות כמעט את כל רווחיהן בשוק הצפון אמריקני הפורח, והודות למחזורי המכירות ולתמהיל עשיר של מכירות רכבי שטח וספורט עתירי רווח. שתיהן הפסידו כספים מפעילותן בדרום אמריקה, וממשיכות להרוויח רק דמי כיס באירופה.

לרוע המזל, הביקושים בארה"ב ייחלשו, כנראה, בשנה הבאה, ובכן יתאפשר לעודף הייצור העולמי המובנה של כלי רכב להגביר את השפעתו על שוק הרכב האמריקני. היצרניות אינן עיוורות לכך: שתיהן צוברות כעת מאגרי מזומנים של 10 מיליארד דולרים ויותר לשנים הרעות. גם המשקיעים אינם עיוורים: שתי המניות נפלו השנה לרמות מחירים מגוחכות. פורד נסחרת במכפיל של 3.8 בלבד לרווח הצפוי השנה על בסיס EBIDTA (רווח לפני הוצאות מימון, מס, פחת ובלאי) אם לא מביאים בחשבון פעילויות שאינן עסקי הליבה ואת חטיבת הליסינג שלה. ג'י.אמ נסחרת במכפיל של 2.1 בלבד לרווח הצפוי הזה.

שתי היצרניות יכולות לשפר את מצבן על ידי התייעלות נוספת. פורד צריכה לפצל (ספין-אוף) את חטיבת חלקי הרכב שלה, ויסטאון, וג'י.אמ - את אחזקתה בחברת יוז אלקטרוניקס. בטווח הארוך יותר, ביצועיה התפעוליים העדיפים של פורד - שולי הרווח של חטיבתה הצפון אמריקנית הם %7.1, לעומת %5.1 לג'י.אמ - ואיכות הנהלתה התקיפה יותר, הופכת אותה למניה אטרקטיבית יותר.

אבל לנוכח העובדה שמחזור העסקים צפוי כעת להתהפל על שליהן, שתי המניות נראות בדרך לתת-ביצועים נוספים.

ארה"ב מחוייבת להפלת מילושביץ'פייננשל טיימס

שר ההגנה של ארה"ב, ויליאם כהן, אמר שהממשל האמריקני מחוייב לעודד כל ניסיון להחליף את ההנהגה בסרביה. דבריו נאמרו, לאחר שהדמוקרטים הביעו חשש מהתגברות אי היציבות של שלטון מילושביץ'. הרמטכ"ל האמריקני, הגנרל הנרי שלטון, אמר שמקומו של מילושביץ' בהאג, שם יעמוד לדין על ביצוע פשעי מלחמה. המכון הכלכלי של בלגראד מסר, שחיוני עבור יוגוסלביה לחדש את קשריה עם העולם, כדי להבטיח את התפתחותה הכלכלית בעתיד.

תיווך אמריקני בעניין טאיוואןפייננשל טיימס

הממשל האמריקני ישלח שליחים דיפלומטיים בכירים לבייג'ינג וטייפה, כדי למצוא לסיים את המתיחות הפוליטית בין שתי המדינות, שאיימה לגלוש לעימות צבאי. ריצ'ארד בוש, ראש המכון האמריקני בטאיוואן, אמור להגיע היום (ד') לטייפה. סטנלי רות, תת שרת החוץ האמריקנית, אמור להגיע לבייג'ינג. ביום א' תיפגש שרת החוץ האמריקנית, מדליין אולברייט, עם עמיתה הסיני, טאנג ג'יאשואן, בסינגפור.

הוגבל יצוא בשר מארה"בפייננשל טיימס

משרד החקלאות האמריקני הודיע שישעה יצוא של בשר בקר שלא טופל בהורמונים, לאיחוד האירופי. המשרד אמר, שלא יוכל לערוב לכך שבשר הבקר הזה לא גודל תוך שימוש בהורמונים, לאחר שהתעורר חשש למידת הדיוק של הבדיקות שערך. ביום ב' הטילה ארה"ב מכס בשיעור %100, על יבוא כמה סוגי מזון מאירופה, בתגובה לאיסור שהטיל האיחוד האירופי על יבוא בשר שטופל בהורמונים.

%7 עליה ברווחי פפסיקו

יצרנית המקשאות הקלים האמריקנית פפסיקו, דיווחה שרווחי הרבעון שלה, על הנייר, עלו ב-%7, ל-467 מיליון דולר, או 31 סנט למניה, לעומת 435 מיליון דולר או 28 סנט למניה, בתקופה המקבילה אשתקד. ההכנסות על הנייר עלו ב-%5, ל-4.52 מיליארד דולר, לעומת 4.3 מיליארד ברבעון השני של 1998. הנתונים כוללים את מכירות יצרנית המיצים טרופיקנה, שפפסיקו רכשה באוגוסט 1998. לטרופיקנה הכנסות של 5 מיליארד דולר ברבעון.

רכישה גדולה לסינסינטי בל

חברת הטלפון האמריקנית המקומית סינסינטי בל, מסרה שתרכוש את חברת התקשורת IXC בעיסקת מניות וחובות בהיקף 3.2 מיליארד דולר. כל מניה של החברה הנרכשת תומר ב-2.09 מניות של סינסינטי בל, פרמיה של %36 למחיר IXC, בהתבסס על מחיר הסגירה של סינסינטי בל, 23.56 דולר. סינסינטי בונה רשת תקשורת באורך 18,000 מייל, לאספקת שירותים לחברות טלפון ואינטרנט.

ירידה בהפסדי ההיי-טק

מספר חברות היי טק ואינטרנט, פירסמו את תוצאותיהן הרבעוניות, לאחר סיום המסחר היום (ד'). רילנטוורקס, יצרנית תוכנות האודיו והוידאו לאינטרנט, מסרה שהפסידה 270,000 דולר. בשנה שעברה הפסידה החברה 2.6 מיליון דולר. חברת Excite Home למתן שירות אינטרנט מסרה על הפסד קטן, בהתאם לתחזיות, כאשר הכנסותיה כמעט והוכפלו. חברת התוכנה קומפיוטר אסושיאייטס, הפסידה 432 מיליון דולר, לעומת 481 מיליון בשנה שעברה