בינו במו"מ מתקדם לרכוש את אחזקות משפחת ליברמן בפז

העיסקה הצפויה להיחתם בימים הקרובים - על פי שווי חברה של 400 מיליון דולר * עם השלמת העיסקה יחזיק בינו ב-%63

אי הוודאות סביב הבעלות העתידית על חברת הדלק הגדולה בישראל, פז, עומדת בפני סיום. ל"גלובס" נודע, כי צדיק בינו, המחזיק בכ-%7 ממניות פז, מנהל מגעים מתקדמים עם משפחת ליברמן מאוסטרליה לרכישת אחזקותיה בחברה, כ-%56. שווי החברה לצורך העיסקה נקבע על כ-400 מיליון דולר. בימים הקרובים צפויה החתימה הסופית על העיסקה.

בימים אלה מנהל בינו עם הבנקים מגעים למימון עהעיסקה. ההערכה היא, כי מרבית המימון לעיסקה יתקבל באשראי מבנק לאומי.

קרן רנסנס שבשליטת קלארידג' מחזיקה בכ-%30 ממניות פז, וכ-%7 נמצאים בידי משפחת בן שך.

מאז התפוצץ המו"מ למכירת השליטה בפז למיקי דורסמן (חתנו של תד אריסון) ולחנן בן יהודה, לפני כחצי שנה, קיבלה משפחת ליברמן מספר הצעות, בעיקר מגורמים בחו"ל, לרכישת אחזקותיה בפז. לאחרונה, היא קיבלה 3-2 הצעות שהוגדרו "רציניות", והחלה בבדיקתן.

לבינו זכות סירוב ראשונה על אחזקות ליברמן בפז. נוכח ההצעות שהתקבלו, הוא החל בבדיקת מימוש זכות הסירוב ופתח במו"מ עם המשפחה.

נציג משפחת ליברמן בארץ, עו"ד יהושע רוזנצווייג, אישר בתגובה, כי מתקיימים מגעים. לדבריו, מתקיימים מגעים למכירת אחזקת משפחת ליברמן עם "משקיעים חיצוניים ועם שותפים".

בינו אישר בתגובה, כי אכן יש בידיו זכות סירוב ראשונה למניות ליברמן, אך לדבריו, טרם החליט אם יפעיל אותה או לא. "אני לא מחויב בדיווח לאף אחד. זו חברה פרטית. יש לי זכות סירוב ראשונה, ומוקדם מידי לומר מה אחליט לעשות", אמר.

ההערכה של מקורבים היא, כי המו"מ נמצא בשלבים מתקדמים ולאחר שבינו ירכוש את האחזקה, הוא ייכנס למהלך מזורז של הנפקה. יתכן שבשלב ראשון יכניס משקיע נוסף, ואולי גם משקיע מבין מגישי ההצעות למשפחת ליברמן.

קרן רנסנס פועלת גם היא למכור את האחזקה, ולפיכך תיתכן עיסקה משולבת לרכישת אחזקתה וחלק מהאחזקה שירכוש בינו, בטרם הנפקה.

משפחת ליברמן רכשה את פז בסוף שנות ה-80', כאשר החלק הארי של העיסקה, מומן באשראי מבנק לאומי. בינו, שהיה מנכ"ל בנק לאומי, פרש מהבנק ועבר לנהל את עסקי הקבוצה בארץ בשנת 90', וב-93' נכנס לפז. לפני מספר שנים נפטר ג'ק ליברמן, ומאז רווחו שמועות, כי משפחת ליברמן מבקשת למכור האחזקה בפז.« מאת אורנה רביב « בינו במו"מ מתקדם לרכוש את אחזקות משפחת ליברמן בפז « העיסקה הצפויה להיחתם בימים הקרובים - על פי שווי חברה של 400 מיליון דולר * עם השלמת העיסקה יחזיק בינו ב-%63